(3)

Förlossningsberättelse

Natten till 1:a maj fick mitt lilla barn bråttom ut. Hade i ca två dagar haft väldigt ont i svanskotan men eftersom detta händer titt som tätt tänkte inte jag mer på det. Inte anade jag att det var förvärkar.

Hade varit inne i stan och vandrat på sista april och haft grillfest på kvällen. Många skratt och väl användande av värmekudden. Vi satt uppe till ca tre och sen däckade vi och våra två övernattandes gäster.

Efter ett tag vaknade jag av att vattnet gick. Trodde inte de var det utan att jag kissat i sängen men ...
Började få väldigt ont i ryggen och till slut ringde älsklingen förlossningen. De tyckte att jag skulle komma in mest för att kolla. Sjukhustaxin blev ringd och sen satte det fart.

Satt på toaletten och sen ville Hampus ut. Kände ett enormt tryck och ropade till älsklingen "strunta i taxin, ring ambulansen, nu kommer han".

Med BB i luren pratade han mig igenom. Fick mig att gå till sängen så han inte skulle födas på toastolen.
Jag skrikandes " gör något"
Älsklingen "vad kan jag göra?"
"ingenting, men gör något"

Helt logisk är man då inte, hihi. Kommer även ihåg att jag skrek "j#vla unge", usch vad hemsk man är.

Kommer inte ihåg hur lång tid det tog men 04:23 hade min kropp skött allt och lilla Hampus kom utfarandes och pappan tog emot. Fem minuter senare kom ambulansen och navelsträng klipptes och sen gick jag till båren och vi åkte till sjukhuset.

Vi hade tur som hade gäster som kunde ta hand om djuren.

Väl inne hade min moderkaka inte åkt ut så jag fick sövas ordentligt och då lossnade den. Medans jag var sövd hade pappa och son mys. Hampus föddes 5 veckor för tidigt så för att hålla värmen låg/ligger han hud mot hud så mycket som möjligt.

Vi fick stanna på sjukhuset till torsdagen och sen kom vi äntligen hem och kunde starta vårt nya liv med en familjemedlem till.

Hampus är nu två veckor och har gått upp 2300 g.
Vid födseln 2310 g och 44,5 cm lång.

2010-05-14 @ 23:29:25

Postat av: Nettan

Oj vilken liten tjockis.. Du menar g va ;) Hihi

08:21:45 den 2010-05-15

Postat av: Andie

Sjukt stolt över dig, Robert och den lilla demonstranten Hampus!

11:07:45 den 2010-05-15

Postat av: Lina

Oj, ni är så duktiga!! <3

13:27:31 den 2010-05-16


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.