(0)

Veckan i fjällen

startade med att gubben min fick svinkoppor och låg däckad i ett dygn. För första gången  på länge var han ordentligt sjuk med feber och allt, peppar peppar...

Vi var ´hos bm och kollade upp lilla trollet och passade på att kolla gubbens blåsa som visades vara en väldigt smittsam dagis sjuka. Är tydligen väldigt vanlig på skolor och dagis. Hursom helst fick han en dunderkur av antibiotika under tio dar och att ingen fick vara i närheten av hans ansikte, inte ens jag. Suck inga pussar alls. Ábstinens nej då, ingen alls.

Färden upp gick iallafall bra och dagen efter spenderades mestadels sovandes och upppackandes. Blev litet trångt iår för att bakdörren till lillstugan inte gick att öppna men finns det stjärte rum finns det hjärterum. På fredagen åkte vi till backen och de som kunde åka gjorde det. Jag, pappa och syster njöt av solen och tittade på.

Lördagen åkte jag och gubben till kompisar där uppe och spenderade dagen med att äta gott och prata en massa strunt. Jättetrevligt, speciellt eftersom vi inte träffat dem på ett bra tag. Blev litet sent så vi sov över istället för att behöva åka mitt i natten.

Vi var tebax i stugan ca 14 och då åkte vi alla ner till backen och ja, de som kunde åkte skidor och vi andra njöt av vädret. Den här dan var vi vemdalskalet så då lekte jag och syster med systerdotter i barnbacken och jag fick åka lift. Deras barnlift är ett gummirullband, hihi.

Måndan var det upp tidigt, systerdotters skidskola började 9,15. Hugaligen. Hon var jätteduktig och hoppar i backen när det går för långsam, sötnosen. Resten av dagen spenderade jag  i en rottingstol i solen, såååå skönt.

Tisdagen var det samma som  dan innan förutom att bara systerdotter åkte skidor. Gubben min gjorde illa foten dan innan och var alldeles svullen och öm så...

Onsdagen kom vi hem runt sju och sen tog vi det lugnt.

Och det var en kortfattad variant av årets skidsemester.

Alldeles lagom rörigt med familjen och lagom att göra.

Bilder kommer sen när jag bråkat färdigt.

Bye bye

2010-03-19 @ 15:13:16


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.