(3)

Jag älskade Gottsunda

Det har varit så mycket rabalder om denna stadsdel på sistone att jag känner att jag måste försvara den lite. Är helt underbart att bo där. Det finns allt från en himla massa förskolor och dagis till systemet. Att det är mångkulturellt är helt underbart. Man får ett annat perspektiv och lär sig massor med nytt.  Bodde där i ca 5 år och mitt problem var att den där lilla klicken av (oftast) ungsomar som hittar på idiotier när de inte får den hjälp eller uppmärksammhet de vill haa och behöver. Tror att alla dessa problem inte hade uppkommit och föräldrar ägnat sig mer tid och hjälpt sina barn mer. Visst man jobbar och massor med annat, men har du inte tid för ditt barn, varför skaffa sig ett. Varför föda ett barn in i denna värld utan att uppfostra den och lära den allt dem behöver veta för att kunna fungera i ett samhälle. Börja där.
Jag älskade Gottsunda
Första dagen på en vecka jag jobbat. Har gått ganska bra så länge jag inte lyfte eller böjde mig för mycket. Trots att jag tagit det riktigt lugnt har jag ändå skitont och är såå trött i kroppen. Men men det ska ju kännas att man gjort nåt.
Nu ska jag knappra lite piller och marsch i säng

2009-09-24 @ 23:22:52

Postat av: Andie

Som sagt det är en naturskön stadsdel och som du skriver så är det en viss klick som förstör och drar ner hela stadsdelen.Och media är så snabba på att döma ut Gottsunda och vanligtvis visar de då bilder från bandstolsvägen som inte ens tillhör Gottsunda utan är Valsätra.

09:02:54 den 2009-09-25

Postat av: Lina

sv: oj, det låter läskigt.. kanske ska hålla mig till piller då ><

10:40:20 den 2009-09-25

Postat av: Anonym

Hejsan :) Allt bra? ska du hitta på något kul ikväll??



http://lolad.se/

16:26:21 den 2009-09-26


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.