(5)

Uppsala höstmarknad

För första gången på flera år kom jag ihåg att gå på höstmarknad. Var jättetrevliga timmar som vi handlade massor med gott och nya fårskinnstofflor. Mina har jag lagat 5 gånger tror jag. hihi. Det blev ett par rosa tofflor
Fem olika sorters thé. Kanel, polka, advent, mint och viol/lakrits 
och även lite renkorv, vitlöks korv och en helt underbar vitlöksost
Precis när vi skulle dra oss hemåt ringde mamma och undrade om vi kunde skjutsa hem henne från jobbet. Tur för henne att vi var inne i stan. Hon hade fått feber på jobbet och orkade inte åka bus så hämta henne och sen bar det av hemåt. Gjorde en gryta och bakade bröd samtidigt som jag smakade på mint thét. Är du förkyld så drick det. Släppte helt en stund iallafall. Sen satt jag mest och läste hela kvällen.
Tittade färigt på True blood så nu längtar jag efter säsong tre.
Allt som allt en väldigt skön dag.
Idag ska jag städa. Pöss

2009-10-07 @ 12:54:44

Postat av: Cajsa.

Hej, jag har länkat till julklappstippsen jag gav förrut. Jag hoppas det hjälper! :)(Hoppas du kan köpa slipsen till din pappa! )

13:48:17 den 2009-10-07

Postat av: hanna :)

Gud vad sugen man blev på polka-te! :)

14:06:14 den 2009-10-07

Postat av: Andie

Jag provade mitt björnbärs te som jag köpte och det var helt okej faktiskt, men det måste dock dra en stund innan det smakade så som det doftar.



Hur går det med datorerna då? Längtar lite efter min eller din ;-) laptop, för maken har ett sådant här skoltangentbord som jag tycker är lite halv jobbigt att skriva på...

17:43:39 den 2009-10-07

Postat av: Lina

Heej :D

Vilka fina tofflor.

Thet lät jätte gott, vad spännande med så roliga smaker!

Kommer ni ut eller robert ut något till österby?

det är julmarknad här i morgon och fram till söndag.

Jag och mina vänner kommer att stå och sälja vårat goda knäckebröd :D

Kanske något knäckebröd att lägga korv på? ;D

Kramar , hälsa bror

19:51:24 den 2009-10-07

Postat av: aleeekz

alltid så roligt med marknad :). fast länge sen jag var på en tyvärr :(.

09:15:56 den 2009-10-09


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.