(3)

Vilken helg fast en underbar bio

Igår efter jobbet ringde jag till min mamma bara för att prata lite. Hörde på en gång att hon inte mådde bra och trodde det var pga hennes fibro men nej. Till min bestörtning börjar hon gråta, hennes nerver klarade inte mer. Stackars mamma och inget kan jag göra. Har inga pengar att låna ut och jobbar hela helgen så jag kan inte hjälpa till med flytten Har blivit för mycket för henne med separation från pappa, alla flyttar och nu en till bra flytt som nästan inte blev av. De skulle få låna en stor lastbil så dem skulle slippa betala en förmögenhet i bensin. Han som skulle låna lastbilen far är ett nöt tydligen som inte ville låna ut lastbilen längre. Detta säger han dan innan dem skulle flytta. Var inte kul att höra mamma så upprörd och inte kunna hjälpa till. Kom då på att jag har biobiljetter. Det blir åtminstone en paus från allt och kanske hon orkar lite till. Detta tyckte mamma var en utmärkt idé så jag ringde till syster och sen hem, hämta biljetterna och iväg. På väg in till Uppsala hade syster ändrat sig så bror följde med istället. In i bilen, träffade pappa i Stockholm som hyrde en släpvagn mamma till mamma så hon kunde flytta lite saker iallafall. Fortsatte till Södertälje där vi träffade en ledbruten mor. Många kramar och flams blev det. Är det nått lillebror och jag kan är att flamsa bort nästan alla problem. Efter många om och men åkte vi till Heron city. Hade aldrig varit där så jag propsade lite. Enormt stort hus bara för underhållning. Valde att titta på män som hatar kvinnor. Jag tycker inte omsvensk film och går bara på när det är gratis eller väldigt billigt men  den här skulle jag utan problem betala för. Varnar dock för väldigt starka scener. Har ni läst boken vet ni vad som händer och hela filmen är obehagligt realistisk men såå jävla bra.

Har ni inte sett den rekommenderar jag den starkt.
Hursom helst så sluade den klockan 24.00. Fy tusan. Hem till mamma med en blyfot på gasen, droppade va henne och lillasyster, kisspaus och sen hem. Toc en timme från södertälje till uppsal och sen ytterliggare en halvtimme hem. Halv tre kom jag hem och skulle upp halv sex. Naturligtvis försov jag mig en timme men jag hann allt arbete ändå. Upp klockan sju, frukost i bilen och sen vardan igång. Har gått som en zombie hela dagen. Huvudet var vaken men kroppen  var urlakad.
Pojkvännen hade på kvällen bakat bröd och gjort frukost och skakat mitt täcke. Har en förmåga att alltid få ur täcket ur påslakanet och är för lat för att skaka i det och detta hade älsklingen gjort. Var så skönt att krypa ner under ett svalt och fluffit täcke. Tror jag somnade på två minuter.

Efter jobet idag har jag inte gjort någonting. Var lite dum och åkte och köpte fuskmiddag och ciggaretter. Trots att det var 8 år sedan jag rökte kände jag att jag behövde det lugnet en cigg ger en. En gång rökare alltidrökare. Som tur är för mig har jag ganska stark självdisciplin när det gäller så jag kommer inte fortsätta. Är bara för just nu. Sen den lilla shoppingrundan har jag bara suttit framför tv:n och lata mig.

Det var en halv livshistoria, hoppas ni orkade läsa den för en gångs skull långa inlägget. Pöss

2009-03-01 @ 22:13:44

Postat av: Andie

Vilken gubbe som inte ville låna ut lastbilen! Hoppas att mammans flytt går bra iaf.

Och jag såg på hennes facebook att ni varit och kollat på film. Det var ju tur att biobiljetterna kom till användning.



Och jag förstår dig, en gång rökare alltid rökare... men du är duktig som har diciplin att inte röka hela tiden...

Kramen

00:19:44 den 2009-03-02

Postat av: Jan Säll

Hoppas bara att du kan hålla igen och inte röka. Jag vet ju hur det är och jag skulle inte kunna låta bli im jag startade igen.

09:20:21 den 2009-03-02

Postat av: Anki

Stackars din mamma, hoppas allt har rett upp sej, ang flytt och allt annat ståhej som blir!

Ha en bra dag

11:59:06 den 2009-03-05


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.