(9)

Fel på mertrafik?

Är, som många andra, med i mertrafik för att få mer besökare. Igår hade jag runt 500 poäng och idag 380. Kul, nu har massor sett min sida, men nej. Enligt statistik diagrammet har bara elva unika och 13 andra varit inne på min bloggen. Hur kan det gå ihop. Borde vara mycket fler med tanke på hur mycket poäng som dragits. Nån som vet. Är det mertrafik eller blogg.se som muppar sig.

Igår såg jag ett program om minnestävlingar. Människor som tränar så dem kan komma ihå upp till 4000 tusen siffror på en timme eller mindre. De lade ner massor av tid av sitt liv och dessa tävlingar var det enda dem bryde sig om. Verkar som om det enda de levde för var att tävla. Då började jag fundera. Många som tävlade var "töntar" som kanske använde tävlingar för substitut för det dom inte hade i sina egna liv. Dem flesta var inte speciellt populära i sitt "normala" liv medans inom tävlingarna var dem väldigt populära och har fans och hela kändisgrejen. Använder dem tävlingarna som substitut för det dem vill ha i sina egna liv och gäller det alla sporter och tävlingar?

Har fått besiktningsprotokollet från lägenheten och det är lite småpryttlar att fixa. Målandet gick inte igenom så vi måste tapetsera ändå men allt förarbete är ju färdigt. Bara att kladda upp, hehe. De ville även att gamla toaskåpet skulle upp men det är slängt för att det var sönder så vi lämnade det andra men det gick dem inte med på. Ska åka till Emmaus och kolla, dem brukar ha såna för en liten peng. Vi har ju två månader på oss om ingen vill flytta in tidigare men ändå. Känns lite trist att den tid vi lade ner på att måla inte fick nåt resultat. Så nu måste vi leta reda på tapeter oxå. Ska skicka mail och kolla vad Uppsalahem säger om allt. Känns inte som om jag har lust att lägga ner tiden, har lust att bara skita i allt men då måste vi betala en massa istället. Får se.

Har äntligen hittat firma som fyller på våra pellets till uppvärmningen. Kommer inom 10 arbetsdagar så nu slipper vi skotta upp pelletsen snart. Yippie. Hoppas det inte blir för dyrt bara. Man akn tydligen få det per månad. Fick en rolig räkning för elen. För en månaden kostar det  run 900 kronor. Lite kul i lägeheten kostade det runt 650, inte så stor skillnad trots att huset är 3 gånger så stort. Försöker iof var duktigare med att släcka lampor och stänga av allting så inget står på utan att någon använder det. Har upptäckt lite småsaker at göra. Tex måla lite slitna lister och fixa källarnedgången där det finns massor med hål i tapeten. Funderar på att måla men vi ska kolla med vår hyresvärd först. Tror dock inte att hon har nåt emot att vi fixar till  huset. Vi gör det ju snyggare och inte tvärtom.

Igår var svärföräldrarna här på  besök. Hann inte träffa dem så länge eftersom jag jobbat men det var kul. Speciellt roligt är det att se svärmor blomstra upp och bli sån hon var när jag lärde känna henne. Hon har fått kämpa länge så nuär hon värd en paus.

Nu ska jag diska. Bye Bye

2009-01-19 @ 17:35:04

Postat av: marija

Mertrafick är cp.. hur lång tid ska de ta innan man blir godkänd? :S

18:17:14 den 2009-01-19

Postat av: Matilda

Jag har också mertrafik och jag har fått en poängminskning men inte alls särskilt stor ökning i besöken (precis lika många som det var förut, i stort sett).



Härlig blogg, intressant!

18:19:09 den 2009-01-19

Postat av: Andie

Ha ha ha alla besökare kommer till mig ;-) skämt och sido jag har fått en massiv ökning och nästan ingen minskning i poäng när det gäller mertrafik.

Du kan ju alltid maila dem och kolla upp det??



Tråkigt att höra att inte lägenheten gick igenom besiktningen. Gällde det alla rum eller bara kontor/vardagsrummet??

Kram

23:22:21 den 2009-01-19

Postat av: paplon

Synd att målningen inte gick igenom, men ni försökte ju i alla fall. Och skönt att hör att elen inte bnlir så mycket mer, även om det är större. Så kämta på bara.

Kram

11:18:00 den 2009-01-20

Postat av: Josefin

Har inte märkt någon poängminskning, dock visas aldrig min blogg för andra. =P

19:53:42 den 2009-01-20

Postat av: amanda

För varje som besöker din sida förlorar du ju TRE poäng så att du vet. Sedan vet jag inte hur många sidvisningar du hade, men man kan ju få många, många sidvisningar från mertrafik men inte så många besökare eftersom att man ofta hamnar på samma sida flera gånger då man samlar poäng med mertrafik =)

20:13:10 den 2009-01-21

Postat av: caroline

Jag tycker att min poäng ökar hela tiden.. ;p men blogg.se har krånglat mycket den senaste tiden!

21:54:29 den 2009-01-21

Postat av: jezzo

Mer-trafik e lite seegt :P

15:32:21 den 2009-01-22

Postat av: Lukinzine

Min sida har även den samma trafik som tidigare torts medlemaskapen på mer-trafik, så du är inte ensam. Dock klarar sig min sida bra med hjälp av mycket uppdateringar.



Fortsätt skriva!

17:51:08 den 2009-01-24


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.