(6)

Vilken helg.

Japp, igår var det en tjurig gubbe som glömt allt tills idag. Idag var det vinterkräksjukan. Två damer fick oss att springa rumpan av oss, allihopa. Plus att vi var två stycken för lite så från start var vi stressade. Brukar inte bli det men när man är för lite personal så... Var inte säker på om vårdtagare skulle hinna få hjälp men två andra timisar hoppade in så alla fick frukost och den hjälp dem behövde. Senare skulle vi tvätta sängkläder med bakterier från vinterkräksjukan. I maskinen gick en dunkudde sönder vilket resulterade i att hela tvättstugan fylldes med vatten och avloppen kleggade igen. Vi fick skaka bort så mycket dun att det såg ut som om det snöade. Trots att det var jobigt stod jag och små fnittrade hela tiden. Kunde inte låta bli. Jagoch arbetskamraten hade dun över allt och jag kröp bakom maskiner och fick det att snöa. I mina ögon är det en rolig dag på jobbet.

Sura gubben från igår verkar ha lömt att vi bråkade igår. Tyckte att det var kul att jag kom idag igen och ville att jag skulle stanna längre. Han har nog tappat minnet. Ska trots att han inte kommer ihåg ta upp incidenten med samordnaren. En så sak får inte hända. Tänk om det händer någon ny som inte är van. Kan ju få vem som helst att sluta. Sen måste han ju fatta att vi inte kan komma prick varje gång och förstå att ibland är andra vårdtagare viktigare. Ska ringa samordnaren imorrn så jag uppdaterar om det då.

Skönt att det händer nåt på jobbet. Blir lätt uttråkad så denna helg var verkligen upplivande. Jobbet kan bli väldigt rutinmässigt så...

Nu har Bones börjat så off i go.

2009-02-15 @ 20:23:07

Postat av: Vevve

sv: Hunden i min header är någon slags schäfer-blandis. Vet inte exakt.

20:54:40 den 2009-02-15

Postat av: Jossan

A, vi får köpa det där =)

21:23:19 den 2009-02-15

Postat av: Mimmi

ush .det verker ha varit en jobbig helg för dig

Min dotter sa att hon pratade med sina arbetskamrater när det strulade till sig på jobbet ...hon sa att det hjälpte inte att gå högra upp..men det kan kanske vara olika i olika komuner..jag såg att min dotter hade skrivit en komentar till dig .

Tur att gubben har dåligt minne i alla fall så han inte drog upp det igen :)

21:35:10 den 2009-02-15

Postat av: Emma

hur skaffar man nod32 då? för jag kan inte köpa saker via nätet

21:38:24 den 2009-02-15

Postat av: Anna

Vilken härlig bakgrund till bloggen:)

22:44:25 den 2009-02-15

Postat av: Annette

Låter som att du haft roande dagar på jobbet ;) hihi Sådana tillfällen jag är glad att jag inte kan jobba inom vården mer ;) Men kan föstå att tiden går fort när man har något att göra precis hela tiden :)

Snygg blogg du har!!

11:00:45 den 2009-02-17


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.