(1)

Kortis!

Somnade i soffan igår. Första gången på veckor var huset tomt på folk. Inneboende var hos sin flickvän, gubben var hos kompisar så jag hade allt för mig själv. Kröp ner under en filt med vovven bredvid och sen somnade jag som en stock. Vaknade kvart över ett, hihi. Det var länge sen jag gjorde så men skönt är det.

Ska bygga ett pyttestaket till rabatterna på baksidan. Hundarna har börjat gräva i dem så då ska jag ge dem lite hinder. Låg en massa sly över allt när jagvar ute och gick imorse så jag ska försöka bygga ett.

Ha en bra dag. pöss

2009-04-16 @ 13:50:48

Postat av: mimmi

Hej;) tack för din fina kommentar igen:)

Det är svårt att säga vilken kamera man skall ha ..det beror på vad man skall göra .. jag hade en kompakt kamera Nikon P89 som jag tog bilder med först .. kanon fina makro bilder blev det med den. sen köpte jag en system kamera ,, sony A200. Först måste jag köpte ett annat objektiv till system kameran ..det gick på 1600kr.. sen köpte jag en blixt ..2500kr .. vilket var helt onödigt att köpa kom jag på sen .

Jag skall köpa en ny kompakt kamera igen .. denna gång blir det Nikon P 90 .den har 24 optisk zoom och 1 cm närgräns.. på min system kamera får jag byta objektiv så fort jag vill ha närbilder m,m ett makro objek till till en system kamera koser runt 5000kr . så om man skall ha en system kamera måste man vara beredd på att det kommer att kosta mycket innan man har allt plus att man sklal vara väldig försiktig när man byter objektiv . för det lilla minsta dammkorn som kommer in i kamerahuset blir stort på bilden sen ..

Den nya Nikon som jag skall köpa kostar 4300kr . då har man allt i ett utan att byta till dyra objektiv ... vissa säger att det är inte samma kvalitet på kompakt kamera som det är på system kamera .. . den fluga som jag la in igår med vit bakgrund ..den har jag tagit med min kompakt kamera

men som sagt det är svårt att säga vilken kamera folk skall ha .det beror på så mycket:)

ha en bra dag

kram

14:58:49 den 2009-04-16


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.