(11)

Idioter i trafiken

På vägen hem från jobbet idag blev jag omkörd av ett pucko. Körde på en 90 sträcka fast jag körde i 100 km. Låg en bil bakom mig och sen puckot efter det. Efter att kört så i några minuter körde puckot om båda två och när han körde om mig tutade han och blängde. Varför gör man så. Enda gången man ska använda tutan är vid fara, inte för att man är irriterad. Mest ironiska av allt var att ca 3 minuter senare såg jag att han svände av. Han hade kört  i 120 km och inte kom han fram fortare ändå. J#vla idioter. Kan man inte hålla koll på humöret när man kör ska man inte köra alls. Morr, morr. Spott, fräs.

Idag har jag gått igenom det nya datasystemet på jobbet. Fick en crash course så jag har bara lärt mig grunderna. Tillräckligt för att jag ska kunna fixa kvällslistorna. Är nu officiellt att jag har ansvar för dem och såledels högre lön.  En av mina medarbetare har iallfall fattat varför jag har mer lön än några av de andra, trots att jag inte är utbildad vårdpersonal. Hur är det på era jobb, hur ser eran lön ut?

Ha även haft APT-möte där vi tog upp lite allt möjligt, som vårt nya system gällande nyckelhantering och även det sysetmet jag håller på med. Pratade även om hur vi ska reagera då vårdtagare är väldigt rasistiska och låter det gå ut över personal. En annan sak som kom upp var vår fruktkorg. Lite då och köper vår chef en stor korg med frukt och en med godis. Vi fick en till påskhelgen men det tog tråkigt nog slut innan. Jobbade kväll på torsdagen och då fanns det fortfarande frukt kvar. Inte mycket men lite. Samordnare tyckte att man inte skulle vräka i sig frukt utan man tar kanske en eller ett par frukter så at det räcker. Tyvärr är tänket att vi har kvälls och dags patrull kvar så dagen tänker inte på att kvällen kasnke vill ha, kvällen tänker bäst att vi tar vad vi vill ha annars finns inget kvar. Tråkigt men tyvärr så tänker även jag så. Jobbar oftast kväll och då hiner vi oftast inte få något. Lite dagis stuk över det hela men. men det går väl över. Bra att chefen tar upp sånt så det uppmärksammas.

Nu ska jag försöka organisera mitt bloglovin. Pöss

2009-04-15 @ 18:39:06

Postat av: Karin

Å va kul..lägger till dig med...ALLTID kul med nya bekantskaper..)

19:46:56 den 2009-04-15

Postat av: Tant Grön

Hej Zahra!



Bloglovin låter bekant och jag vill nog minnas att jag varit där, men sen tar minnet slut, hi,hi. Jag är så dålig på sånt! Ska jag registrera mig eller hur funkar det?

19:52:59 den 2009-04-15

Postat av: FRÖKEN GRÖN

Svar

Tack! Himla kul att få respons från er läsare! : )

Det här är mina första akvareller men fler kommer det att bli.

19:53:57 den 2009-04-15

Postat av: Anonym

Jaha, ha, ha, den har jag haft men när jag rensade min länklista som jag tyckte började bli lite för lång så tog jag bort den, ha, ha.

20:04:25 den 2009-04-15

Postat av: Tant Grön

Det var jag som postade den tidigare kommentaren :-)

20:05:30 den 2009-04-15

Postat av: mimmi

tusen tack för din fina kommentar:)

jag är nog med i blogvin. jag gick med där för en månad sedan .tror jag det var:)

ja vilka idioter det finns i trafiken .. det räcker bara att titta och höra på min gubbe när han kör:D

ha en bra kväll

21:55:29 den 2009-04-15

Postat av: Andie

Jag tycker definitivt att du ska fixa ditt bloglovin´det har underlättat jättemycket för mig!

Tråkigt med idioter i trafiken!

23:56:00 den 2009-04-15

Postat av: maria

Halloj! Kul att det lönar sig att visa framfötterna på jobbet-bara att njuta av lite framgång:)

Sköt om er/maria

11:59:50 den 2009-04-16

Postat av: Karin

Hej! Jag har lagt ut en modellbild i min blogg från min senaste plåtning, inlägget heter "Just sitting in an elevarot", kika gärna in och kommentera vad du tycker!:)

12:11:12 den 2009-04-16

Postat av: Marica Rödebäck

Ja, det är helt underbart.



Hmm, inte på rak arm men sök på google så kommer det säkert upp massa...

12:55:31 den 2009-04-16

Postat av: Ida

Tack så mycket! :D

Jodå, det har jag, har bara inte lagt in ikonen ännu :) Sök på bloggens namn på Bloglovin så ska den allt komma upp. Ha det bra!

13:27:31 den 2009-04-16


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.