(2)

J#vla bil igen.

Hm, egentligen är det inte bilens fel. Den är hel och lagad och idag skulle jag hämta den. För att vara säker på att jag ahde råd ansökte jag om ford kortet på internet. Fick det beviljat men gick inte igenom med det hela utan tryckte på avbryt så att jag kunde söka igen på verkstaden. Trots det skickade dem hem avtalet men inga problem tänkte jag. Glad i hågen satte jag mig bussen och borde kanska anat något då jag jag kommit halvvägs kom på attjag glömt den lilla lappen man skulle ha med sig för att bevisa att det var min bil. Ringde till verkstaden och förklarade och eftersom den står på mig var det inga problem. Kom fram och berättade om ansökning men hon provade ändå. Och som vanligt så gick det inte.  Både verkstaden och jag ringde upp till resurs som har hand om kortet där dem sa att enda alternativet var att skickain avtalet och sen få kortet hemskickat och då handla med det. Detta tar minst en vecka. Så nu är jag utan bil fortfarande. Lite drygt men jag orkar inte bry mig längre.

Allt går åt fanders. Hel bil men kan inte hämta ut den. Känner mig inte säker i mitt hem men har inte råd att flytta, Måste jobba mer för att kunna ha råd med alla räkningar men min kropp pallar inte. Har inte råd att handla mat,använde det sista nu och har inte ens råd att köpa duschcreme eller fylla på busskortet så jag kommer till jobbet. Har inte råd med julklappar, blä inget känns bra. Och toppen på kakan, jag ska ha besök av tant röd.

Mitt humör sjunker till botten när tant röd hälsar, då blir allt botten.
NU ska jag ätachoklad och glo på dumburken.
Om någon har några positiva nyheter berätta så jag vet att det går bra för nån.

2008-11-03 @ 23:33:30

Postat av: Andie

Jag lider med dig. Tant Röd ställer alltid till humöret lite extra. Och det var ju skitdumt att du inte kunde få ut din bil.

Kramen

10:52:23 den 2008-11-04

Postat av: Nettan

Det är tyvärr inte så mycket bättre här heller, är nere i en svacka.. Men det blir bättre! Naglarna fungerar fint, på ena nageln håller gelet på att lossna men jag försöker låta bli att pilla :)

Du får försöka tänka positivt på allt som finns runt omkring dig istället och hoppas på att det kan göra det lite lättare! Kramis

19:28:38 den 2008-11-05


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.