(2)

Min bebis har blivit mamma!

Ja som man kan räkna ut från rubriken har liten nu äntligen fött sina ungar. Började bli lite orolig ifall hon gått över tiden så jag ringde veterinären tidigare på fredag som sa att vi skulle avvakta under helgen och om det inte hänt nåt tills måndag skulle vi åka p ultraljud men se det slapp vi för 1.00 på lördag morgon kom första lilla knodden. Vi hade ställt hennes gos låda i sängen så satt jag och gosade med henne och helt plötsligt började hon få ordentliga kramper och sen helt plötsligt kom det ett  litet pip. Mammas duktiga tjej gjorde allt själv och det enda jag och robert gjorde var att vi var där.
Efter 40 minuter kom nästa knodd ut ännu förtare och även denna gång fixade liten allt själv. Sen vart jag så trött att jag somnade, robert hölls sig vaken till tjugo över tre och ställde korgen med liten och ungar bredvid sängen och när vi vaknade var det en liten knodd till. De är sååååå söta och så småå. Har tagit massor av bilder som den trogna fotomanen man är men har inte lagt in dem på datorn än. Ska försöka göra det imorrn. Är så trött. Ska försöka skriva lite om liten och ungarna medans dem växer och när det händer nåt. Bror och lillasyster har tjingat var sin, så det finns en till om någon vill ha.
Vi har döpt dem till :
Surr, som är svart förutom vid rumpan där hon har en rand rakt över i sköldpaddsfärger. eftersom hon liknar ett bi blev det surr.
Lynx, som sin syster är sköldpaddsfärgad men har vänster sida i ansiktet färgat och enligt robert heter vänster på tyska linx och så betyder lynx katt så...
Mu, han ser ut som en ko :). Han är vit och har svart fläckar så där var inte namnet svårt.
Inga namn var svåra att hitta på och naturligtvis får den som tar över kattungen byta namn om de ine är nöjda.

Fascinerande vad naturen hittar på ibland.

Nä nu ska jag njuta av tv:n. är själv hemma då pojkarna åker båt så nu ska jag njuta.
Natti natt allihop.

2008-03-29 @ 23:33:44

Postat av: Andie

Hur känns det att vara mormor nu då?
Det är så roligt att ni har fått kattungar den här gången. Du måste ju lägga ut lite bilder på dem vid tillfälle.

08:25:27 den 2008-04-01

Postat av: Ida

Grattis till lillkissarna!!!! Blir riktigt avundsjuk Skulle sj vilja ha en liten sköldpaddsfärgad kissemiss =)) Kramisar

17:36:14 den 2008-04-02


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.