(2)

To be or not to be

Det borde vara namnet på filmen om mina föräldrars liv. Nu har de för andra gången i mitt liv gjort slut. Även om jag nu är vuxen så är det jobbigt, det är ju trots allt mina föräldrar. Jag klandrar dem inte. Tror inte på att man ska stanna kvar i ett förhållande för barnens skull och speciellt inte när barnen är vuxna men eftersom de ändå har delat sitt liv med varandra är det mycket praktiska saker som måste lösas och det  känns jobbigt för mig eftersom att jag kommer få medla emellan dem, men förhoppningsvis bara i början. På ett sätt  är det skönt att det är jag som medlar med tanke på att jag är ett kontrollfreak och vill ha koll på allt och alla, men jag känner att jag ändå har mitt egna liv att tänka på. Trots det ställer jag med glädje upp för dem båda då de är mina föräldrar och jag älskar dem båda massor och när dem inte kan hitta lyckan tillsammans ska jag, om de vill ha min hjälp, hjälpa dem inte lyckan någon annanstans. De har trots allt stått ut med alla mina aggro ryck och tokigheter.Ska försöka göra upp en plan med min stora syster och min pappa om hur vi ska gå ner i vikt då vi alla behöver det och det blir kanske lättare om man gör det tillsammans. Vet inte hur än så ge mig gärna förslag och är det fler som vill är det bara att säga till.

Pratade med min samordnare idag och fick kvällen imorrn ledigt så jag ska hem till mamma och packa pappas saker. Ska iallafall få ner hans kläder och fråga om han hellre vill hämta dem hemma hos mig eller hos mamma. Är ju så färskt så dem kanske inte orkar prata än.

Förhoppningsvis blir dem vänner igen, vilket jag tror eftersom dem känt varandra 35 år men det kan ändå vara en dotters fantasidröm.

Det är en speciell känsla att vara ett skismässo barn, vet inte hur man ska förklara men ni som är det förstår vad jag menar.

Det tar nog ett tag att vänja sig vi det men allt går bara man vill.

Nu ska jag snart gå och lägga mig och lika bra att publicera inlägget innan min j#kla dator hänger sig, kjamizzar

2008-06-30 @ 22:35:53

Postat av: Nettan

Åh vad tråkigt gumman,men som du skriver är det nog det bästa! Det är bara att hojta om du vill ha hjälp med något eller behöver prata eller något sådant! Angående vikten så kan jag hjälpa till, hör av dig till mig så ska jag förklara närmare! Puss och kram!

10:15:13 den 2008-07-01

Postat av: Emma

Jättetråkigt att de ska gå isär, mina föräldrar gjorde det i slutet av förra året. Vet hur det känns! Kram

14:09:45 den 2008-07-01


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.