(2)

Hemma igen!

Jaha, då var man hemma i Uppsala Igen. Vet inte om jag tycker om det eller ej.  Är  ju skönt att komma hem till alla vänner och lägenheten men då är ju även allt tillbaka till det vanliga men, men, har ju semester snart  igen.
Så vad har vi gjort. Jag och gubben har spenderat nästan hela veckan på knäna och lagt golv. Var ganska bökigt men vi fick till det. Alla väggar var snea så vi fick göra lite akuta lösningar och lite små lir. Lagt golv i sovrummet och det andra rummet så det är bara hallen kvar om det behövs. På nåt vis fick vi rören till diskbänken att läcka men det skulle våran alltiallo fixa sen i vecka annars var det inga stora problem. Trots att vi jobbat nästan varje dag har det ändå varit skönt att vara borta.

Lillebror med tjej har tömt kiosken(snickarboden) och målat om och lackat golven, blev skitsnyggt. Säg vad man vill om hans idéer men bra smak och inredningsstil har han iallafall. Mamma gjorde håll från lillasyrrans lägenhet i till toaletten så hon slipper gå ut och runt huset. Så här mycket har det inte blivit gjort på 20 år tror jag, hihi.

På lördagen badade vi som kunde. Själv avstog jag eftersom jag varit stormförkyld hela veckan. Det såg så skönt och tom hunden badade, orättvist. Nästa rundan ska jag f#animej bada varje dag som det är fint väder.

Nästa gång ska jag kakla lite, sätta upp överskåp, göra öppning till hallen, byta plats på ventilationen, sätta in lådor och sätta upp dörrarna till alla hyllor. Vi ska åka till min favorit butik IKEA och köpa gardinstänger, hyllor m.m. Vi ska ha ett vitrinskåp, fyra lådor och ett skåp för kastruller och sånt. Ska även köpa en låg expedit att dela av kök och vardagsrummet och för att ha tv:n på. Bara lite småsaker att göra alltså, hihi. När man ska vara där en månad kan man ju ta en sak när man känner för det men eftersom jag är som jag är kommer jag göra allt första veckan och klättra på väggarna den resterande tiden.

Vi åkte hem i söndags, kom hem runt sju så vi missade dopet på en söt stumpa men jag hoppas det gick bra och ska fråga om man kan få kopiera bilder om dem tog några.
Tog ca 6,5 timme hem men då stannade vi två gånger. Går bara fortare eftersom dem bygger nya motorvägar hela tiden, lite synd då ma missar all fin natur och alla små samhällen kanske får svårt att behålla affärer och jobb men, men, man kan ju inte göra mer än att stanna där istället för på större ställen.

Skulle jobbat idag men sov bara två timmar och hade extremt ont i ryggen imorse. Har även haft svårt med allergin och ögonen kliar som om jag fått klisalva eller nåt. Passade på att åka till vårdcentralen och fick nya ögondroppar och Bricanyl, hoppas dem funkar.

Har även ändrat bloggdesignen till en lite somrigare. Den andra var lite mörkt för den här årstiden, vad tycks.

Ska försöka prata med alla vänner och se hur dem mår nu när man är närvarande igen. Har en dam som fyllde i fredags som jag inte hunnit gratta så om du läser detta grattis i efterskott. Ska naturligtvis ringa och mobba dig oxå.
Det var ett tag sedan jag gjorde något annat än jobbade och jag måste ju träffa all ordentligt så min vän kvot åker upp så jag klarar mig en månad.

Nä nu ska jag glo på tv:n och goffa lite chips, ha det bra alla goa människor

2008-06-16 @ 20:42:29

Postat av: Andie

Låter som att er minisemester var kanonbra trots jobbet ni gjorde. Och det är ju synd att din allergi jävlas med dig.

Och nu till designen jag blev glatt överaskad och det känns verkligen som DIG nu!



Kramen

13:12:31 den 2008-06-17

Postat av: Kiwi

Jag får tacka så mycket för gratulationen, vem påstår att du har guppyminne? ;)

Blev ju iofs grattad på bussen igår morse med hihi =)



Kram

12:37:35 den 2008-06-18


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.