(2)

Japp, nu är det dags igen

Japp, sitter nu i hammocken med datorn i knät som den sanna datanörden jag är. Har haft den första riktiga sommardagen.
Började hemma hos morfar i trollhättan, där vi fikade och plockade vinbär och rabarber. Pappa, syster och hennes dotter åkte hem idag så vi passade på at åka och hälsa på morfar innan dess.
Väl hemma i 25 graders vären bestämde vi oss för att åka och bada så off we went. Badade och solade och bara flamsade runt i ca 2 timmar sen gick vi hem igen. Ja, för första gången på länge gick vi ner till badstranden. Förstår inte riktigt varför vi åkt bil dit. Tar ca 10 minuter att gå, hmm, ska bättra på detta lite till. När vi väl kom hem var det mat som gällde och sen dess har alla tagit lugnt.

Vi har varit här i 9 dagar (tror jag, dem flyter ihop på semestern) och vi har fått massor gjort. Har småsaker kvar i köket att göra och vi känner oss riktigt nöjda. Första dagarna var lillasyrrans pojkväns pappa med respektive här och det var riktigt trevligt. Blev mycket alkohol och monopol. En kväll satt vi ungar uppe till halv fem på morgonen. Usch så trött jag var men jag vann. På tisdagen kom pappa med fullpackad bil och nu blev det fullt överallt. Sammanlagt var vi åtta stycken om man räknar systerdottern.

Robert åkte hem i lördags och det var ett äventyr. Han hade glömt plånboken hemma men jag trodde att det skulle gå om jag följde med in och garanteradeeftersom jag betalt biljetten, men icke sa nicke. Så in till Gbh:s centralstation, köpa en biljett för 700 spänn, svindyrt. Tåget skulle inte gå förrän halv fem så vi åkte till Ikea. Det såg väldigt annorlunda ut. De har en möbelvisning avdelning och en heminrednings avdelning. Så möblerna fanns på ett plan och smågrejerna på andra planet. Det fattade inte vi så vi gick runt hela, hihi. Ja, allafall så hittade vi allt örutom en lådfront och tillhörande låda så det får vänta. Efter Ikea åkte vi till centralstationen, släppte av Robert med massor av pussar, och sen hem. Jag var såå trött att jag somnade på några minuter. Vet inte varför men jag tycker att det är väldigt skönt att sova i bilar.

Sen har vi inte gjort så mycket mer tror jag, kommer inte ihåg. Har inte varit så fint väder så vi har mest slappat här på gården eller inne. Det är väl så en semester ska vara, det är bara att den går åt så fort. Har bara läst ut en bok och det är för lite. Satte igång ordentligt igår så nu går det undan. Läser Harry Potter på engelska så det går lite långsammare men skam den som ger sig. Den är bättre på engelska, mycket som missas i översättningen.

Har lekt tväättant dem senaste dagarna. Ungarna hade massor med tvätt plus att någon lämnat kvar massor sen dem var här förra gången. Har nästan tvättat all tvätt förutom min egen. Imorse skulle vi åka tio och jag gick upp nio men eftersom jag var tvungen att ta hand om tvätt vart jag lite sen, så vid tio började äta frukost och då började alla fråga när vi skulle åka. Mitt morgonhumör är väldigt sällan bra och när nu alla började tjata och stressa mig när jag åt blev det fort sämre. Känns lite trist aat folk gnäller och tjatar när det är deras tvätt jag tar hand om. Idag var första dan utan någon "vuxen" och det märks fort att jag fått ta över. Visserligen är jag äldst men jag vägrar göra allt. Kommer få vara den som deligerar och handlar mat så vi får se hur det går. Hoppas jag kan hålla humöret i schack, är ju inte precis berömd för mitt diplomatiska sätt.

Har en, förhoppningsvis två, kompisar soom kommer på fredag och det ska bli riktigt kul. Har inte träffat dem så ofta på sistone eftersom jag jobbar så olika. Ska bli kul att flamsa bortflera dagar med dem.

Har även fåt en ny dator , eller ja, pappas gamla. Är nyare än min och mer saker på men högerknappen är sönder och ena högtalaren så. Fick även ny hårddisk och om det inte går att laga den nya sätter jag i den i den gamla tror jag. Lyssnar på massor med musik med min dator och den gamla har bättre ljud men jag har inte bestämt mig, får se om ett tag. Är ju en vane sak med en ny oxå. Hmm, tål att funderas på lite mer.

Pratade med mamma idag och hon har fått ett tråkigt brev. En gammal bekant hon inte vill ha kontakt med har fått tag på hennes adress och kan nu återigen komma in och förstöra hennes liv. Sa till henne att om person kommer kommer så är det bara att ringa så kommer jag med min stora hund. Kom sen på att hon har port med kod så personen kommer ändå inte in, så mamma, du behöver nog inte oroa dig.

Nä nu ska jag läsa lite. Ska försöka skriva lite oftare men vem vet, bye bye, hoppas alla har en trvlig sommar

2008-07-22 @ 21:35:18

Postat av: Andie

He he he det märks att att du blir virrigar än vanligt på semestern! Det ska i alla fall bli riktigt trevligt att komma och hälsa på hos dig på kusten!

Och då kan vi faktiskt gå till badplatsen flera gånger om dagen om du vill, den här tjockisen behöver motioneras men bada det gör jag inte.

Kram och ses snart

21:58:36 den 2008-07-22

Postat av: Nettan

Haha som den förra insändaren skrev så är det en tjockis till här som behöver röra på sig! :) Det ska bli jättekul att komma ner! Bada vill jag verkligen göra, måste ju ta första doppet här i sverige också :D Ringer dig imorrn! Puss

23:22:35 den 2008-07-22


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.