(4)

Här har det hänt massor!

Har fått huset vi ville ha, så på fredag flyttar vi förhoppningsvis. Hon som hyr ut det ringde först i fredags och sa att vi inte fick det för att ett annat par skulle skriva på kontraktet på söndag. På söndag ringde hon och sa att de varken hört av sig eller dykt upp så om vi fortfarande ville ha det så fick vi det. Självklart sa vi ja, visserligen efter lite diskussioner med mina päron som får hjälpa till med hyran tills gubben fått jobb. Tack båda två för att ni är som ni är och tack för all framtida hjälp.
Hyresvärden var sjyst nog att säga att efter att vi skrivit kontrakt kunde vi flytta in och då började mina fingrar klia. Har svårt att vänta ibland och nu ännu mer eftersom det är december och jul m.m.

Igår bakade jag pepparkakor, lussebullar och knäck med storasyster och hennes dotter. Gubben var i skolan så han hoppade in efter att han kom hem. Senare kom även en kompis och min mamma över för lite pratstrunt och babbel.
Höll nog på tills tio sen var bakandet färdigt och alla åkt hem. Då var jag död. Hur kan man bli så trött av att baka? Kände mig som om jag varit på gymmet ett helt dygn. Fötterna och ryggen värkte och händerna käneds som prinskorvar. Lussekatterna blev för övrigt underbara så det var värt alltihop.

Idag vart det ingen långis eftersom det regnade så vi åkte och handlade flyttkartonger och fyllde dem sen. Vi hann packa hela vardagsrummet. Allt om kunde packas i kontoret och bitar av köket på två timmar. Himlans effektivt. Tack igen norrlänningen.

PÅ jobbet var det som vanligt kaos. Var bara fyra så dem fick beordra in en tjej som jobbat dag som fick ledigt i 2 timmar så hon började 18 igen. Så förkvällen var totalt kaos men det gick. Ska ta upp stress momentet och personalbristen nästa vecka då jag har medarbetarsamtal. Är inte kul att vara stressad innan man kommer till jobbet över att man kanske är för få och inte kommer få någon rast. Får se om hon har något bra svar.

nä nu ska jag sova, natti natt och god jul

2008-12-02 @ 23:48:09

Postat av: Andie

No problems... Det gick ju riktigt fort att packa fast ni kommer att behöva massor av fler lådor.

01:12:06 den 2008-12-03

Postat av: paplon

Ja man får väl säga grattis och jätteroligt att det blev huset. Kram

08:48:41 den 2008-12-03

Postat av: Majsan

Grattis till huset! Vet ju att ni har sökt länge så det är roligt när det äntligen blir av. Akta ryggarna på fredag bara och se till så att Jan inte förlyfter sig :-)

Ps. Det är alltid lika kul att läsa din blogg. Du skriver bra och jag ser dej nästan framför mej när jag läser. Ds.

13:57:38 den 2008-12-03

Postat av: Emma Härnqvist

- ja visst har de Mna vill nästan smaka på naglarna för de ser så söta ut, ha ha.



hoppas att din dag har varit bra.

18:26:44 den 2008-12-03


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.