(1)

Båtplanering och mammas flytt!

Sorry allihopa, har inte orkat skriva på ett tag. Har varit så mycket annat på sistone.

Mammas flytt gick väl som planerat, kaosartat. De hade inte packat ner ens hälften så den mesta tiden gick åt till det. Hann inte få med allt. Det på vinden och i garaget är fortfarande kvar plus mäblerna på kontoren. Det värsta är att dem inte hade behövt flytta ut än. Nästa ägare till huste kommer inte förrän sista maj så de kunde ha stannat kvar i en vecka eller två och packat ner allt men, men. Som tur är så bor man inte i röran och jag kan förstå att de ville flytta så fort som möjligt. Hm, ja ja, ska inte haka upp mig på det igen.

Kattungar har blivit jättestora och radiobilarna tränar för fulla muggar. Nu har även alla blivit tjingade men om det är nån annan som vill ha funderar vi på att ta en kull till på Liten men bara om ungarna blir tjingade innan. Idag fick liten lite rått kött och på rad bredvid stod de små och smakade och sniffade litegrann. Lynx började tom tugga på glasskålen, såg extremt roligt ut. Vi har även flyttat ut dem i vardagsrummet för att dem började låta för mycket , men det gillade inte lilla mamman. Hon gömde dem under Rogers säng i köket istället. Så dem senaste dagarna har kattungarna blivit burna fram och tillbaka från köket till vardagsrummet. Tror att Liten vill ha dem under sängen för att det är enda stället som Andie inte får vara på, men vem vet hur en karrhona tänker, speciellt en fisförnäm en.
MuuKattungar 2Kattungar

Ja sen har jag kollat lite båt priser men f#n så bökigt det var. Tror att jag fick till det ändå. Kollade på en 40 timmars till Riga så vi kan gå av båten och titta. Personligen har jag aldrig varit i Riga men i Finland 40 gånger så... Datumen blev avresa den 22 augusti 17.00 från frihamnen, hem den 24 augusti 9,30.
Kollade utan mat då blev det 2224 för fyra stycken. Man kunde inte boka för fler än 2 i varje hytt men det finns hytter för fyra. Tror att mamma vill ha en handikapps anpassad, om inte så tänker jag boka en sån åt henne ändå, det blir lättare. Tänkte ringa till dem i nästa vecka och kolla vad det skulle kosta, eftersom vi ska ha lite specialare. Ni som är intresserade skicka ett mess eller en kommentar. Samma om vi ska ha mat och vilken mat ska vi ha kan ni ju höra av er om.

Lite rolig info, åker vi till Riga eller Tallin  får vi ta in
200 ciggaretter
10 Liter Sprit
20 Liter Starkvin
90 Liter Vin
110 Liter Öl

Ja för min del ska jag börja spara nu så jag kan shoppa skallen av mig, tihi.
Nä nu ska jag glo på Tradera lite.
Vi hörs

2008-04-24 @ 19:36:23

Postat av: Andie

Softish med lite info om resan. Oj vad mycket man fick ta med sig in igen. Nu gäller det alltså att spara, spara, spara!!!

Sen måste jag ju bara säga att kattungarna är ju hur söta som helst!

09:27:51 den 2008-04-26


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.