(1)

Lönehöjning

En himlans kul överraskning från chefen igår. Höjd lön med 3000 kronor. Har nu högre lön än de som är utbildade undersköterskor. Var för att jag vaisar att jag är intresserad och vill utveckla mig och att jag alltid är trevlig mott alla. Det har även kommit in lite löjliga regler enligt mig. Vi har internet på kontoret och from nu får vi baa använda det till jobb relaterade saker. Lite fjantigt eftersom om det inte finns nåt annat att göra, ingen vill ha någon hjälp och allt är gjort så finns det inget nnat att göra på kontoret. Sitter själv ganska mycket vid datorerne men inte mycket för privat bruk men det händer. En annan regel är att vi bara får prata i våra mobiltelefoner vid rast. Den regeln håller jag med om men jag känner mig lite skyldg eftersom jag pratade i mobilen en dag när chefen kom in och jag hade inget att göra. Tror inte att det är på grund av det utan på grund av att väldigt många har med sig sina mobiler in till vårdtagare och pratar i dem där. Det är ett big no no eftesom de bryter mot tystnadsplikten.  Kan förtå chefen ändå, hon får tjata en massa om små löjliga saker.

Vad tycker ni? Löjliga regler eller inte.

Bara en kort uppdatering för nu måste jag göra mig iordning för nästa pass. Pöss

2009-03-25 @ 13:49:44

Postat av: Jan Säll

Grattis till löneförhöjningen.

08:39:03 den 2009-03-27


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.