(3)

Hemma igen och tappat rösten

Kom hem igår eftermiddag efter en bilresa på ca 5 timmar i solskenet. Har varit en helt underbar vecka utan benbrott utan bara en massa ömma muskler. Har en massa bilder och videor som jag ska leka med nu när jag har vanligt internet igen. Sista dagen var den skönaste. Då var det strålande solsken, vindstilla och 0 grader. Solen var riktigt stark och det var massor som solade i backarna. Irmeli har naturligtvis varit duktigast eftersom det var hennes första skidresa och första gången hon stod på ett par skidor. Hon har gått på skiddagis och kan nu åka lift, åka rakt ner och nästan svänga. Hon verkar tycka att liften är roligast eller att åka mellan och under folks ben. Eftersom hon inte kan bromsa rikigt än så ställde vi oss på strategiska platser och tog emot henne, hihi, så söt. Massa kort på henne oxå naturligtvis. Varit skönt att bara ha Andie med sig oxå. Han gör som man säger och är oftast lugn. Han har haft enormt roligt i den 150 cm djupa snön och även på honom finns det kort.

Vet inte riktigt varför men varje gång jag åker till Klövsjö blir jag suk på endera sättet. I år har det varit halsen. Efter att svullnaden i halsmandlarna gått ner tappade jag rösten totalt. Har inte kunnat prata ordentligt på fyra dagar. Hostar inte så farligt men raspigt är det. Irriterande. Ska ringa till min chef idag. Jobbar nämligen bara imorgon sen har jag handledarkurs i två dar och sen är jag ledig. Sjukskriver jag mig imorrn oxå vet jag inte om jag kan gå på kursen så jag ska ringa och kolla. Vill verkligen gå på den. Har sökt en i ett år och vill inte missa bara för att jag inte kan prata. Kan ju fortfarande lyssna. Pojkarna säger att jag låter lite bättre idag så jag ska avvakta en stund så får vi se, kanske inte behöver sjukanmäla mig alls.

Inatt har jag vaknat fyra gånger av kattungarna. Upptäckte igår att dem började klättra över kanten på korgen och eftersom det är en ganska hög kant bytte jag till en annan med en öppning så att  dem kan gå som dem vill. Nä då går dem vilse. Går så långt bort dem kan sätter sig ner och piper för kung och fosterland så man måste bära dem tillbaka till korgen. Ska göra iordning inne i mitt hobbyrum istället så kan dem göra vad dem vill och jag och gubben får sova.

Nä nu ska jag äta frukost. home sweet home

2009-03-16 @ 09:58:22

Postat av: mimmi

det låter som ni har haft det underbart .. ja förut om att du blir sjuk varje gång ni kommer dit förstås:)

jaha nu blir det jobb med de små hör jag ..nu när de har börjat ge sig lite för långt från deras trygga vrå:)

17:02:28 den 2009-03-16

Postat av: Linda

åh gud vad mysigt med kattungar :D

10:39:25 den 2009-03-18

Postat av: miahmariah

Usch. DEt låter inget roligt med halsen. Hoppas att du blir bättre. Du har en jättefin blogg iallafall.

14:52:52 den 2009-03-20


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.