(2)

Förlåt!

Såg att jag inte skrivit på en och en halv vecka, usch så dålig jag börjar bli på att skriva. Blir så när jag har för mycket att göra. Kan gå flera dagar uta nåt och sen kommer en vecka när alla vill träffas och alla vill ha hjälp eller det händer massor på jobbet och denna vecka är sån.

Har firat min systerdotter som fick en hel hög med kläder. Av mig och gubben fick hon en skitsnygg outfit som liknar en katolsk skolflicka fast med lila mönster och lite tåligare tyg. Är så snyggt att hade det funnits i större storlek hade jag köpt det själv, får väl krympa lite hehe.

Har varit på grönan med kompisar där allt var betalt förutom parkeringen och jag har inte åkt så mycket karuseller på flera år. Hade enormt roligt och har inte skrattat så mycket på länge. Vovven var hos svågern så på hemvägen stannade vi på ett snabbbesök och såg deras nya lägenhet och jag måste erkänna att jag blev avundsjuk. Ett stort modernt kök och två stora balkonger. Nackdelen var att det bara var en två (dock en stor) som kostade 7300 kronor. Det är 2500 mer än vad vi betalar för våran tre som är större. Lite konstigt att det kan kosta så mcyket mer men det är väl materialen eller nåt.

Har kört möbler från Sävja till både mamma och pappa i sthl och det är tur att dem bor i samma stadsdel annars hade vi inte hunnit. Började 13 i Sävja, kom fram i sthl vid 19,30 och tillbaka i Uppsala 21,52. 2 minuter innan macken där vi hyrt kärran stängde. Tur för oss. 

Har sedan jobbat mestadels hela veckan och kommit igång med träningen och långpromenaderna igen. Träningen är gubbens fe. Han tränar tre gånger i veckan och då kan ju inte jag vara sämre. Promenaderna har jag sällskap av  norrläningen så där går det lite lättare oxå. Vi går lite för sakta bara, får egentligen inte ut nåt förutom en trevlig pratstund så jag ska nog ta upp farten lite imorrn. 

Har satt på acrylnaglar som hållt i 20 dagar, rekord för mig. Brukar tröttna och dra bort demefter ett par dagar, vilket man absolut inte får. Måste byta ut nån imorrn men jag vet inte om jag behöver några tippar på, mina egna har blivit riktigt långa men acryl ska jag ha så det skyddar medans jag jobbar. Köpte ett paket med gele men klantskallen jag hade läst fel eller missat att man behöver en uv lampa för att det att härda så där får jag vänta tills jag har råd eller om jag önskar mig det i julklapp. Lite drygt, hade velat se vad som är bäst, acryl eller gele.

På tisdag är det dags för åhlandsresan med jobbet. Är egentligen en planeringsdag men vi ska bara ha några få timmar konferens och sen är vi lediga, vi får tom betalt. Nice, betalt för att festa inte helt fel. Är visserligen bara jag och tre arbetskolleger till från vårat jobb och resten äv från de andra avdelningarna i huset men det blir nog kul ändå.

Ska även åka till västkusten nästa helg. Ska bli skönt att komma bort. Är visserligen bara borta över helgen men ändå. Vet inte varför men jag blir alltid avslappnad när jag åker dit. Det är som att jag lämnar min kropp och besvär hemma och hoppar in i en annan där.

Nä, nu är det sängdags, Kram alla goa människor

2008-09-27 @ 23:48:35

Postat av: Andie

Visst skulle vi kanske behöva gå i lite raskare takt men vi har ju just kommit igång igen med att gå, vi får ju inta ta i så mycket att vi sträcker en tå eller nåt ;-)

00:33:34 den 2008-09-28

Postat av: Lillasyster

Tja Syster! Robin hittade din blogg nånstans, så jag passade på att spara den, då jag inte har varken din eller mammas blogg. Skulle vilja ha hjälp med min blogg, den är inte så värst användbar nuförtiden. Vill ha en liknande som din. Hur fan gör man? Mina små hjärnceller orkar inte arbeta nu. Har haft killeront i högra sidan i två dagar nu. Trodde det var blindtarmen först, men det kan det väl inte vara? Det går över men kommer tillbaka, så jag har knaprat en tablett och känner mig likgiltig för allt :P. Hehe. Dock lite nervigt med det där. Jag ska till skolan imorrn, tänkte besöka en Fröken eliin för att intaga mina 1000kr hon inte betalat än, tjata lite. Jobbar du då? Jag kan itne ringa heller (svordom), så du får maila mig. Annars kan vi ta´t nån annan gång. Vill så gärna ha hjälp med min blogg. har beställt löshår och kl'der föresten. Skitsnygga. Rosa/blåa kläder, ska visa dem sen. Skitfräna är dom. Håret är rakt, äkta hår från tajmahal. Fick äntligen pengar av mamma. Robin får lön denna vecka så jag får mera pengs då. Hör av dig!! Jag saknar min familj så ofantligt! Och tack för grillkvällen =D . Måste höra lite om Kusten också och planera. KRAM KRAM KRAM //Lill Tuss ;D

23:39:43 den 2008-09-28


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.