(1)

Lugn och ro :)

Nja inte rikgtigt som rubriken sa. Det har ju varit sista april och typiskt mig och Robert hade vi inte bestämt riktigt vad vi skulle göra. Robert kanske skulle vara hemma och kanske träffa ett par gamla kompisar. Blev lite svårt för mig att bestämma om jag skulle vara hemma eller inte eftersom inte han bestämde sig men jag sa inget om det så jag får skylla mig själv. Jag och Roger bestämde att vi skulle vara hemma och grilla och Andrea och Ricky skulle komma, sen var det bara en massa folk som kanske skulle komma.
Kvällen innan ringde mamma elva på kvällen och behövde åka in till akuten. Ja, fast inte mamma utan Tobbe. Han hade kommit hem på fyllan med en fot som stod åt fel håll. Så in i bilen och hämta dem. Mamma släppte av mig hemma så åkte dem vidare.
Åkte iallafall till jobbet dan efteroch var sen lite sen därifrån. Satt på bussen och funderade lite och ringde Robert som skulle ner på stan med grannarna och hunden. Eftersom jag aldrig haft med hunden på en sån här grej bestämde jag mig för att stanna på stan en stund och ringde Andrea som kom ner. Efter en lugn promenad och fika paus i stadsparken gick vi till stadsparken där Robert m.m. satt med hunden. Han var sååå duktig. Skällde bara på ett par som låtsas bråkade och en kille med en boll. Andie åkte med mig och Andrea hem till mamma där jag hämtade bilen.
När vi väl kommit hem satte vi igång grillen och allt var igång. Var ganska lugnt och det slutade med att jag, robert,roger och benny hamnade i sovrummet och kollade på katterna. Sen blev det marsch i säng.
Kom helt otroligt nog upp utan problem dan efter, lite trögt men ändå. Gick bra att jobba men när jag kom hem hade mina fötter svullnat så mycket att mina tår såg ut som prinskorvar. Tror att min fibro satt igång och ska till läkaren i veckan. Hoppas det är något annat men med min otur så...
Åkte runt i Boländerna på lördags morgonen med Kiwi och tänkte ta det lugnt resten av dan. Ja, alla vet äl hur mina planeringar går. Städade och passade på att prova vår nya dammsugare medans pojkarna var borta. Dammsug tom soffan och hittade 45 kronor i slantar. Kul med städpeng men jag misstänker att jag ska dammsuga soffan oftare, hihi. Stod mitt i disken när jag fick sms av  en kompis som frågade om jag skulle komma på hennes fest. Orkade inte riktigt med sånt så jag svarade nej. Tio minuter ändrade jag mig och fick eld i rumpan. Var inte alls färdig men det gick ganska fort. Kom dit runt halv nio och sen var det igång. Karaoke och sexprat som vanligt. Runt halv tolv drog vi oss ner till Flustret. Var ovanligt dött men man får inte roligare än man gör sig. Träffade två ex och sen några av min stora systers klasskopisar från livets ord. Dem kände igen mig men jag kunde inte placerade dem, har suttit och irriterat mig på det hela dan. morr
Skulle ha hjälpt päronen att tömma huset men kände att jag behövde en dag som jag bara var hemma. Har dock varit ganska duktig. Syster hämtade bilen sen tog jag en promenad till centrum och handlade. Tog en liten omväg hem på jakt efter jorgubbar men alla såg mjuka och äckliga ut. Sen har jag plockat bort disk, byt sängkläder och fixat min tvätt. Har hela tiden lyssnat på Sagan om Tamuli och tagit det väldigt lugnt.
Är riktigt ålig på att slappna av och har hela tiden varit tvungen att tvinga mig själv att inte stressa. Svårt det där tycker jag men man lär sig väl någon gång.

Har suttit och läst om den österikiska 73:åringen som fängslat och torterat sin egen dotter i 24 år. Kan inte fatta att man kan våldta sin egen dotter och sen tvinga henne och hennes barn att stann i källaren. Han har tom byggt om och ut källaren så det var som en liten lägenhet. Han måste ju ha brytt sig lite grann eller så var det bara för att han skulle få ha kvar sig sexslav. En av dem värsta sakerna är att det var flera som visste om det. Mamman påstår att hon inte visste om det men vissa av barnen, eller barnbarnen hur man nu ser på det, var upp ur källaren och åt flera gånger. Stackars människor. De har jätteproblem att anpassa sig till det "normala" livet utanför källaren. Man måste vara jätte glad och vårda det liv man har, vi får gå ut och se solen gå upp varje dag.

Nu ska jag titta på tv:n, Bye Bye.

2008-05-04 @ 20:07:43

Postat av: Andie

Du kan verkligen inte sitta stilla! :-D men kul att du haft en trevlig helg. Själv har man tvättat i de nya tvättmaskinerna och det går sååååå fort så man fick springa som en liten skottspole. Inte så roligt att höra att du kanske har fibromylargi (om det nu stavas så) hoppas att det bara är något annat som för mycket vatten i kroppen eller nåt.
Kramen

22:57:55 den 2008-05-04


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.