(1)

Oj, massor

har hänt men jag har inte orkat skriva. Inga stora saker förutom att

värmen slutade funka förra helgen, igen. Men den här gången fick vi luft i systemet och kunde inte ha cirkulationspumpen på. Det var ett element som läckte och efter att det blev lagat så måste man ju fylla på vatten. Öhh, var tusan gör man det. Som tur var tog hyresvärdens man reda på det men vi levde på värmeljus hela söndagen. Är så mysigt med tända ljus så nu struntar jag i små guliga lampor på el och använder ljus överallt. Vi hade 150 stycken uppe i helgen och det var ändå inte alla, men nu används dem flitigt.  Man lär sig massor om hus, tur det. Då blir det inte en chock när vi väl köper.


Idag har vi även varit hos barnmorskan. Det lilla trollet är 21+6 veckor gammal och nu känns det. Den sparkar och lever rövare och väcker mig på nätterna. Märks inte på utsidan så mycket än men det känns. Vi fick höra hjärtljuden idag och nu blir det mer och mer verkligt. Älsklingen satt med stora ögon medans vi fick höra väldigt stadiga och regelbundna ljud från den lilla.  Har fortfarande lite svårt med att ta det lilla lugna, blir lätt rastlös men, men, är ju inte sjuk eller, har bara en extra att tänka på. Fick även alla papper som behövs för att kunna havandeskapspenning. Ska defintivt söka eftersom jag har så fysiskt krävande jobb. Blir det godkänt blir jag "ledig" två månader innan förlossningen. Hoppas älskling hittat jobb tills dess så vi har råd att göra saker annars kommer jag klättra på vägarna och ah en väldigt trött hund. Spännande är alltihop.

Sen har julen flugit sin kos. Älskar julen men iår ville jag bara få bort den.  Blev lite rörigt, plockade ner allt men inte in i dess olika lådor utan vi ställde allt i matsalen och där stod det tills igår. Jobbat dag i helgen ochdå orkar jag inte något. Men igår åkte allt ner i källaren medans gubben låg och sov fast han fick bära ner alla stora saker hehe.

Har även möblerat om på mitt kontor. Tröttnade på att allt låg överallt och inget hade sin egna plats så jag hämtade ivar hyllor och nu är det ordning och det känns som om rummet blev mycket större. Skönt, givetvis är det även ljus här inne oxå. Tyvärr kan jag inte lägga upp bilder just nu. Sladden är borta och jag hittar den inte. Ska ha två men ingen finns men det kommer.

Bye bye

2010-01-20 @ 10:54:01

Postat av: Fia

Sv: Ska genast kolla in deras hemsida!Halsbränna har jag klarat mig utan peppar peppar.Men sen har jag ist haft illamående , yrsel , huvudvärk nu har jag ryggont , ischias och sammandragningar.Ingen dröm graviditet som jag hade med sonen.

13:34:03 den 2010-01-20


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.