(2)

Skidbloggande

Har nu varit här i två dar och känner mig redan som en gammal tant. Åkte skidor igår och bara efter den rundan känner vi oss alla mörbultade. Åkte runt i skogarna och ramlade och hade skönsång i backen. Är nästan inga andra här och vi behöver aldrig stå i kö till liftarna. Helt underbart. Systerdottern var på skidskola eller skiddagis som hon kallar det, och jag vet inte vem som var stoltast över att hon klarade att åka liften helt själv. Både mamman och morfar och lilla tjejen var väldigt stolta över hennes resultat. Måste  medge att hon är väldigt duktig men jag är ju naturligtsvis partisk. Eftersom alla var mörbultade idag och brorsan hade prov har vi inte startat skiddagen än. Syster med dotter och morfar är på skiddagis medans jag väntar på att pojkarna ska bli klara sen bär det iväg. Säger nu medans jag sitter i stugan att jag ska ta det lugnt men så fort jag står i backen åker jag som en dåre. Trots att man får ont överallt är det definitivt värt det. Är den mest underbaraste känsla att åka fort i snön. Har snöat ca 2 decimeter sen vi kom så man får verkligen kämpa i backarna. Har tagit mssor med kort som jag ska lägga upp sen när jag kommer hem.

Nu ska jag göra mig iordning, kram på er alla och gratiis igen du vet vem

2009-03-10 @ 13:45:20

Postat av: Andie

Det låter som att ni har det bra till fjälls. Ramla nu inte och bryt nåt bara ;-)

19:24:17 den 2009-03-10

Postat av: mimmi

ja jag kan tro att man känner sig mörbultat :)

många musklar som får sig en duvning som inte är van vid sånt:)

men det är som du skriver nog väldigt roligt

11:32:46 den 2009-03-11


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.