(5)

Underbara vänner

Fick en kommentar om när sanna vänner syns och det är ofta vid flytt, barn m.m.  De vänner jag har kvar är såna jag alltid kommer ha kvar. Älskar er allihopa.

Nu till något annat. Första skadan för i år, haha. Tappade en tv på en av mina naglar idag vilket resulterade i att den halvvägs åkt av så nu är jag återigen handikappad. Och ja, det är höger hand som vanligt. Blev lite lätt illamående när jag skulle göra rent och plåstra om fingret. Har inget emot att göra det på andra och inte heller stora sår eller skador där det blöder mycket men när det gäller händer och fingrar, hua. Blir illamående bara jag tänker på det.

Våra gäster på nyårsafton märkte att vår störtsta katt hade en stor varknöl på ena sidan. Igår när jag klappde på honom skrek han så mammas pojke hade jätteont. Tänkte åka in till veterinären nu på måndag men det kanske vi slipper. Knölen sprack nämligen idag. Tippex hade legat på min favoritfilt och då gick det hål. Gubben och hans vän fick turas om och tvätta och hålla i tippex men nu har han iallafall inte lika ont. Ska tvätta lite varje dag så får vi hoppas att det går över.

Nä nu ska jag trösta mig med grillchips, kram från hon med jojo humöret hihi

2009-01-03 @ 23:11:29

Postat av: Andie

Men lilla Tippen då! Det är säkert så att han varit i slagsmål med grannkatten. Hoppas att det går bra med honom.

Kram

01:18:40 den 2009-01-04

Postat av: Nettan

Aj aj aj!!! Hoppas fingret snart blir bättre!! Lilla plutten då, du kan ju ringa och höra med veterinären om du är orolig, men det låter ju ok nu när den spruckit! Guuud vad gott med chirre.. Själv ska jag lyxa till det med lite fil och flingor nu och sen iväg och plugga med en kursare, gud vad roligt en söndag så här... Urk!! Puss påre!!

08:27:54 den 2009-01-04

Postat av: paplon

Morgon dottern.



Ja som vanligt så lyckats du skada dej. Varför bar du tv? Men det blir väl bra snart. Skönt att höra att tippen blir bättre. Var det från slagsmålet och vi d ryggen eller nån annan stans?

09:58:25 den 2009-01-04

Postat av: Towe

aj som tusan, tv på nageln lät inte kul alls. jag är också en sån där som gör sig illa hela tiden. en gång lyckades jag bränna min läpp på en varm plåt med lussebullar, hur tusan bär man sig åt liksom?



hoppas katten mår bättre. :)

20:25:12 den 2009-01-04

Postat av: Giulia

Gott nytt år!

14:04:56 den 2009-01-05


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.