(2)

Snölek...

Idag har jag och gubben lekt i snön. Började med att vi skulle skotta uppfarten och slutade med att vi gjorde en halv borg en enorm snögubbe, två smö snölyktor och en jättestor. Hoppas att jag aldrig tappar mitt barnasinne för jag hade skitkul. Fick jobba  med kroppen men utan att tänka på vad jag gjorde, bara att packa ihop snö och stappla. Sååå kul. Ska föröska ta en dag och åka pulka oxå. Finns tydligen en backe här hemma på 130 meter så det måste undersökas.

Firade lillesyrrans artonårs dag i fredags. Satt hemma hos henne och åt en massa tacos och flamsade och sen gick vi ut. Tyvärr så fanns det inte många krogar att välja på. Vi gick till en som bara hade "negertramps musik" (ursäkta uttrycket) och det har jag svårt att dansa till. Dj spelade samma musik hela tiden och då tröttnade iallafall jag men syrran hade kul och det var det som räknades.

Kom hem ganska tidigt igår efter en snabbis hem till pappa oxå. Spenderade kvällen med en chips påse och tv och fixandes mina naglar. Skönt att inte göra någonting.

Håller just nu på att baka. Plånboken har nämligen malar och brödet är slut så... Tycker iof om att baka så det gör inget. Kan vara väldigt avslappnande att bara sysselsätta händer och låta tankarna flyga. Måste ha en sån dag lite då och då så man hinner stressa ner sig lite ibland.

Måste köpa en ny lysrörsramp till sköldpaddorna och har ringt runt till djuraffär i stan. De få som har specialbeställer bara till de akvarier de har själva så nu ska jag beställa från internet. Har inte bestäm mig för vart eller hur många lysrör jag vill ha en. Lutar åt en ramp med två lysrör som förrut. Vet ju att det funkar så.

Har fortfarande inte fått någon rätsida på mertrafik men orkar inte hålla på. Funderar på att bytaa bloggvärd och kanske lägga upp bloggen på min egna sida. Kan leka massor då. Får se, vet inte om jag orkar hålla på och böka men jag är inte riktigt nöjd som det är nu så...

NÄ nu ska här knådas. Kjam

2009-01-25 @ 18:32:02

Postat av: Andie

Det är ju som sagt ganska kul att baka. Och man slipper en massa konserveringsmedel och annan skit i det man stoppar i sig när man gör sitt eget bröd.



Hoppas också att du förvarnar innan du flyttar din blogg!

Kram

18:57:35 den 2009-01-25

Postat av: Nettan

En sån som knådar degen, eller ja den andra har jag inte funderat på, hur fungerar det`? Härligt att få leka i snön :D Här i stan är det bara en massa jävla blötsnö, suck!! Puss

20:37:45 den 2009-01-25


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.