(1)

Lite ledsen.

Ja, sen vi flyttade ut på landet känns  det som om vi blivit lite isolerade. Inte många som hör av sig eller bjuder  över oss på nåt. Visst, jag är ganska dålig på det själv och vi har inte haft vanlig telefon eller internet så det blir lite bökigt men ändå. Sen har det ju ändå varit jul och sånt så man kan ju förstå att alla är upptagna men, men. Det blir längre till landet antar jag. Det är en vane sak för alla.

Däremot har min familj hört av sig ganska mycket. Alla utom mamma och syrrans kille var här på julafton och lillasyster och pappa sov över flera dagar.

Juldagen firades hemma hos svärföräldrarna med ganska mycket folk. De är en stor släkt aå det hör ju till. Annandag åkte vi till mamma i Södertälje där det var ännu lugnare. Min förkylning höll på att bryta ut så jag tog det extra lugnt. Jobbade alla dagar förutom annandag så det var lite svårt att få riktiga julkänslor men några fick jag iallafall.

Nyårsafton spenderade jag hemma med några kompisar och delar av familjen. Jobbade då oxå så vi tre gick jag och la mig medans dem andra satt och spelade rock band till fyra. Hur vi än gör hamnar pojkarna alltid framför tv.n. Annars var den kvällen lugn. Vi åt tvårättersmiddag bestånde av tacos och gladd med chokladpudding, grädde och bär. Eftersom jag jobbade dan efter oxå tog jag det lugnt med drickandet men lite vart det nog.

I måndags var flickorna och en av deras äkta hälft ute och hälsade på. Åt middag och pratade en massa skit. Var jättemysigt att träffas. Har inte blivit så ofta så ofta sen vi flyttat. Har haft för mycket att göra allihopa. Känns lite trist. Jag och norrläningen brukade alltid gå på långpromenader och det saknar jag. Hunden oxå tror jag. Kanske ska passa på att hälsa på i veckan när jag ändå är inne i stan hm...

Nä nu måste jag äta frukost och sen ska jag åka och jobba igen. Gott nytt år allihop

2009-01-03 @ 12:01:06

Postat av: Andie

Jag saknar också våra promenader faktiskt. Och har du vägarna in till stan så tycker jag absolut att du ska komma och hälsa på.



Och jag tror att alla har haft massor att göra nu kring jul och nyår, det har i alla fall vi haft. Och det blir nog lättare att få kontakt med er när er hemtelfon blir inkopplad också.

Kram saknar du!

15:43:47 den 2009-01-03


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.