(2)

Optiker och fika

Har idag varit hos optikern. Inte varit där på ca 3 år och eftersom jag varken kollat för glasögon eller linser kändes det som om det var dags. Skulle ändå beställa nya linser och då ville jag kolla så inget ändrats först. För linserna var det ingen skillnad men glasögon en liten skillnad. Ökat 0,25 på båda ögonen och fått ett litet brytningsfel men inte tillräckligt för att jag ska köpa nya glasögonen. Skulle visserligen få 2 glasögon för 2000 om jag köpte bågar för 795 kronor men svårt att betala med något man inte har. Det var en sån lien skillnad så jag väntar hellre tills jag känner att vi har råd med det. Bågarna jag har nu är fortfarande hela och glasen knappt repiga.

Fixade till några av dreadsen idag. Var lite tunt uppe på skallen men nu är jag nöjd, tror jag. Kul att man kan ändra utseende på ett par timmar bara med hjälp av håret.

Apropå utseende. Någon som sett reklamen på trean om programmet där tonåringar vill plastikoperera sig. De ska övertala sina föräldrar att få gå under kniven. Blir så arg på föräldrar som ger med sig. Barnens kroppar har inte växt färdigt och dem demolera den. Enligt mig hör kroppskomplex till tonåren. Man måste hitta sin fel för att kunna acceptera dem. Förutsatt att komplexen är kvar. Tror inte att dem som opererar sig får lära sig självkänsla och få ett ordentligt självförtroende som man får av att man accepterar sina brister och förmågor. Ingen är perfekt. Skulle inte vilja ändra något av mina tonår. Alla erfarenheter jag fick då har lagt grunden till hur jag är idag. Utan en kanske jag skulle vara någon annan. Blir arg så fort jag ser den reklamen men det är bra att ämnet tas upp.

Skulle egentligen ha lagt upp videorna på våran hemmagjorda hundsläde men det var så bökigt.Måste vara medlem på youtube och sen ja, en massa sen så jag fixar det en annan dag.

Har även träffat två änner på fika idag. Blev bara en kortis men den var kul. Träffas ju inte så ofta så jag får klämma in det när det går. Skönt att få prata av sig om allt som hänt och inte hänt. Pratade om vår framtida tjejkväll. Om  vad vi ska göra, någon som har något förslag? Inget som man brukar göra. Händer oftast att man äter middag och sen ut på krogen. Gör det jämt så nu vill vi göra något annorlunda.

Hittat en ny favorit kanal. History channel. Bara historia men intressant sådan. Har ni den inte skaffa den. Är definitivt värt det.

Kram, nu ska jag försöka sova så jag kommer upp till jobbet imorrn.

2009-02-13 @ 22:24:11

Postat av: Nettan

Tack för idag gumman!! Jag har sett programmet och jag vet vad som händer för båda tjejerna.. Helt sjukt när man är så ung... Kram

07:31:52 den 2009-02-14

Postat av: Mimmi

Jag tror jag har sett reklamen på det .,Jag har sett så många program av sånt på ex tv4 fakta och det är skrämmande vilken utveckling man går fram emot

16:46:15 den 2009-02-14


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.