(3)

Jag blir såå upprörd!

Satt och lekte med mer trafik och kom in på en blogg skriven av en tjej som  undrade hur man skulle trivas medsig omringade av blonda tjejermed smalaben osv. Visade upp en masa bilder påpinsmala tjejer som i min ögon ser underviktiga och inte ser ut att må bra. Hon trivdes inte med sin kropp och fick kpomplex av alla tjejer som såg "perfekta" ut. Läste igenom hela inlägget och kände att jag på sätt och vis kände igen mig. Lite längre ner på sidan ser jag en bild på bloggägaren. Bruden är ca 18 år och förutom att hon hade mörkt hår så hon likadan ut som alla dessa blinda pinnsmala tjejer.

Först blir jag upprörd över att unga tjejers syn på en "normal" kropp är så vrickad. Den består av en tjej medinget fett alls men med stora bröst och en rund och formadrumpa. Alltså en tjej medkurvor gjorda av silikon. HUr kan detta vara så? Visst jag hade oxå dem tankarna när jag var yngre men en normal kropp är en med former. Jag är definitivt inte smal men jag trivs med min kropp. Har flera vänner som är pinnsmala och stackarna klarar inte av någonting. De kan inte leva ett normalt liv med den kroppen dem har eftersom den har varken muskler eller fett. Visst, smal i all ära men herregud varför ska man bantabort musklerna oxå. Människans kropp har fett av en anledning, förlåt, massor av anledingar. Många av mina smala vänner har mer problem med sina kroppar än vad jag har med min.

Stora bröst, överskattat. Jag har stora bröst och visst det ser fint ut i linnen och klänningar men vissa dagar får jag en sån nackspärr att vill slita av mig huden. Många tjejer med äkta stora bröst opererar bort dem på grund av fysiska och psykologiska problem. Det första folk ser är ett par meloner och det är sen det enda. Män ser bara dem och inte vår intelligens. Man får kämpa för att bli behandlad som en människa och inte ett objekt.

Det värsta jag vet är när smala och redan underviktiga människor vill ha en smalare kropp. Försök istället få tillbaka dem formerna som Gud givit oss och kanske någon dag de unga flickor som ser upp till oss äldre, kanske med lite tur får en bättre syn än vad dem har idag.

2009-08-21 @ 13:50:53

Postat av: Nettan

Jag håller med du! :D

14:57:34 den 2009-08-21

Postat av: Lina

hej, jag håller helt med jag oxå!!

kram, hälsa bror

11:39:56 den 2009-08-22

Postat av: svärmor Wicke

Tänk vad du är intelligent och vad jag är glad för det! Jag tycker såå mycket om dej för den du är och det är ju Robert oxå, eller hur? Gulle dej!

23:21:23 den 2009-08-24


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.