(7)

Semester+ valborgsfirande

HAr känt som om jag haft semster i en vecka nu. Jobbat vaannan dag så känns det knappt att man jobbar. Men på torsdg sätter den jobbiga perioden in. Jobbar fyra dar , ledig en och sen tre dagar till. Då är det ju valborg så...

Vi ska ha vårat årliga valborgs firande. Har fest varje år vid valborg. De senaste året jobbade jg så det blev ganska lugnt men året innan var det en dunder fest. Iår har jag lycktats få så jag jobbar till 13.30 så kvällen är ledig. Bytte från ett kvällspass.

Här i studentstaden är valborg en jättestor grej men vet att det nästan uteslutande bara firas i studentstäderna. Hur gör ni, firas det där ni bor?

Idag ska jag på kurs om hur vårt nya registrerings system på jobbet ska fungera. Är bara chefen, samordnaren, lilla samordnaren och jag som ska gå. Senare när vi lärt oss ska vi lära ut till de andra på jobbet. Lite kul att jag som jobbat där i två år har mer ansvar än de som jobbat där i femton år. Vet att vissa är lite griniga över att jag har mer lön än vissa men jag har ju trots allt även mer ansvar. Vissa har fattat det och förstår me en del är lite putta. Är som en riktig hönsgård ibland, massor med löjligt tjafs. Men, men deras problem

Igår provade jag att göra ciabatta bröd i brödmaskinen och jag kan bara säga smaskens. Blev hur gott som helst. Gjorde även hemmagjord risgrynsgröt av grötriset vi haft i 300 år så det ska jag prova till frukost idag.

Ska börja med att vattna blommorna dock. De är lite törstiga.

Måste gå till apotket och få ut lite pollen grejer. Började klia i ögonen igår så nu är säsongen igång. Trots att jag startade med pillerna för veckor sen hjälper det inte för ögonen. Ska ringa till husläkaren och kolla om jag ska använda bara ögondroppar eftersom ögonen kliar trots att jag snaskar jättetstraka piller. Har en ny husläkare eftersom vi flyttat så vi får se om den har några bättre förslag.

Frukost dags. Pöss

2009-04-21 @ 09:22:00

Postat av: Linda-lo

Hej och tack :D Jag har flätat den, gick bättre än jag trodde :D Mvh Linda

09:43:45 den 2009-04-21

Postat av: Linda-lo

Förresten, vilken fin blogg du har!

09:44:54 den 2009-04-21

Postat av: Andie

Tja vi ska ju fira valborg hemma hos er ;-)



Och det är ju kontigt att vissa människor är så missunsamma för att du har mer lön, du har ju trots allt mycket mer ansvar och visar att du vill avancera. Lycka till på dagens kurs.

10:27:42 den 2009-04-21

Postat av: Marica Rödebäck

Det lät som en bra idè, då får man vara ute bland arbeten mer .. =) Hur söker man sånt?

17:24:58 den 2009-04-21

Postat av: Marica Rödebäck

Tack, får kolla upp det där.

19:12:58 den 2009-04-21

Postat av: shall

Hej.



Dom heter Duerden´s Fudge & Toffee

Du kan gå in på www.duerdens.se



Hoppas annars på att dom kommer bort till er på marknad också =)

22:48:21 den 2009-04-21

Postat av: Lina

hejhej Zarah :)



Vi firar valborg hemma, hemma hos filip :)

grillar, dricker och myser framflr en stoor stoor brasa/majbrasa .



kramkram



Hälsa storebror :)

18:04:30 den 2009-04-23


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.