(4)

Ledig dag i solen! Bokförslag.

Nja, nästan. Hade en väldigt lugn dag igår. Åt frukost i lugn och ro, städade lite och runt tolv tiden var jag uttråkad. Tar ett par timmar för mig när jag är ledig sen tröttnar jag. Då tog jag min bok och satte mig i solen och i lä från vinden på baksidan.

Tyvärr så läste jag ut boken så nu måste jag hitta på nåt nytt att läsa. Jag har läst allt jag har flera gånger så det är nog dags att köpa in lite nya böcker. Har ni några bra förslag?

Satt även i sex timmar med mina naglar. kulle prvoa en ny variant med gele och det blev ganska bra. Provade att göra fransk manikyr och la det vita längre ut så att nagelbädden skulle se längre ut men tyvärr så var min rosa gele inte täckande. Målade lite snygga mönster istället så man ser det inte om  man inte tittar riktigt nära. Nån som vet vart man kan köpa täckande rosa gele för frans manikyr, eller acryl?
Tänkte lägga upp kort på naglarna men kameran har ingen macro så det syns inte.

Vad har ni gjort i helgen, haft det bra hoppas jag. Frukost dags, pöss pöss

2009-04-19 @ 09:08:59

Postat av: Andie

Vi firade Ellinuttis R igår. Annars har det bara varit lugnt. Nu till boktips. Abarat av Clive Barker kanske skulle vara något du skulle gilla.

10:12:14 den 2009-04-19

Postat av: M i c k a

vad är det för spännande du läser där? :D

13:32:38 den 2009-04-20

Postat av: Mia

För det mesta läser jag surrealistiska böcker av något slag, då kan jag tipsa dig om:



Hjärtkniparen - Boris Vian (vad som helst från den här författaren)

Ögats Historia - Georges Bataille

Norwegian Wood - Haruki Murakami (vad som helst från den här författaren)



Annars om du gillar riktiga klassiker så:



Anna Karenina - Leo Toltoj

Jane Eyre - Charlotte Brontë

Den Unge Werthers Lidanden - Johann Wolfgang von Goethe



En serie jag kan rekommendera (även fast det var mycket längesedan jag läste den) är "Stadsserien" av Per Anders Fogelström. Böckerna heter "Mina Drömmars stad", "Barn av sin Stad", "Minns du den Stad", "I en Förvandlad Stad" och "Stad i Världen".



Hoppas du läser nån av dessa! ^^

11:30:11 den 2009-04-21

Postat av: Erika

Zirik - Jennie Bohlin

09:26:35 den 2009-04-30


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.