(3)

Inneboende, ja eller nej? Vad tycker ni?

Har inte hänt något nytt sen igår. Sitter framför burken och leker fast jag egentligen behöver fixa tvätten och lite lunch innan jag ska åka till jobbet men jag tappade orken. Har suttit och läst hela dagen och då blir man seg men men, jag kommer väl igång sen hoppas jag. Om inte annat kan jag jobba på halv låga om jga får gå på en rad jag kan.

Jag och gubben har duískuterat lite run vår inneboende och hans flickvän. Inget fel på nån av dem men dem har inte riktigt dem vanorna vi har så då krockar det. Dels så ställer dem sina privata saker överallt och pedantisk som jag ibland är kan jag inte låta bli att plocka och lägga bort dem. Flickvännen har även sagt en massa kommenterar om att hon ska flytta in och det vill vi inte. En inneboende är en sak men fyra vyxna i samma hus funkar inte om man inte är riktigt bra vänner. Gubben pratade med vår inneboende och sa att h´hans flickvän inte kommer att få flyyta in och han tyckte det var lugnt. De ska tydligen flytta till huvudstaden så småningom. Igår när flickvännen tittade på kattungarna frågade gubben om hon ville ha en varav hon svarade "ja, den kan jag ha min gubbe ha när jag flyttat in". Ouch, gubben tittade på vår inneboende som direkt gick till sitt rum och tog upp saken men henne. Sen syntes dem inte till på flera timmar. Hon kör med den stilen att hon tar hit sina saker och kläder lite i taget och tror inte att vi ska märka det. Hon tar sig väldigt stora friheter. Nu har dem båda iallafall förstått att hon inte får flytta in så senare ska vi sätta oss ner alla fyra och förklara hur våra refler är. De är som sagt inte så duktiga på att hålla reda på sina saker.

Nu ska dra mig i kragen och ta hand om tvätten, Pöss alla glada

2009-04-02 @ 13:30:30

Postat av: Andie

Tråkigt att det inte känns som att det funkar för er med inneboende och bihang. Det är ju helt klart inte ditt göra att gå och plocka efter dem du är ju inte deras morsa! Vill du skika av dig lite så är det bara att ringa annars ses vi ju på lördag. Kramen!

22:57:04 den 2009-04-02

Postat av: Jan Säll

Ja innebpende är inte lätt. Jag har ju haft dåliga erfarenheter av det och kommer INTE att ha någon igen hos mej. Det är krävande och jobbig och hur det än är så gilla jag i alla fall att göra som jag vill hemma och har man någon annan där så kan man inte helt sköta sig själv.

Men jag hoppas det reder ut sej.

Kram

10:38:15 den 2009-04-03

Postat av: Andie

Du har en liten present att hämta på min blogg vännen! :-)

13:16:13 den 2009-04-03


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.