(1)

Hög på endorfiner och politik.

Är hög på endorfiner. Har jobbat och åkt inlines med vovvarna och sen satte kroppen igång. Riktigt skönt att bli hög på det som kroppen gör själv utan tillsatser och pga av att man  rört på sig. Sitter och studsar upp och ner. Vet att om jag varvar ner kommer jag däcka och det vill jag inte göra riktigt än.

Igår var första rundan med mina nya inlines jag skaffde till förra säsongen. Åkte även igår lite med vovvarna. Eftersom det är så varmt åkte jag bara i tio minuter vardera på igå och idag. Blir det för mycket kan dem tuppa av. Deras små hjärtan kan sluta pumpa om det blir för påfrestat.

Fick även klippa min vovves klor. Gick riktigt snabbt trots att han var löjlig som vanligt.

Frågade även chefen om vi får åka inlines på jobbet. Hennes svar var "vilka konstiga frågor du jämnt ställer " och ett fniss. Hon visste inte men tyckte att jag skulle köra på tills någon protesterar. Så nu ska här åka av. Cyklar annars på jobbet men det blir långtråkigt så nu ska jag varva.

Hörde på radion igår att man kanske ska ta bort andra chansen (komvux) för att plugga upp sina betyg.  Helt idiotiskt.
1: finns många som inte klarar av gymnasiet pga av sjukdomar, skilsmässor och andra personliga skäl.
2: hur ska man som 15 åring kunna veta vad man vill jobba som resten av livet. Inte en chans.
Sätt in systemet med lärling igen. Helt underbart om man är skoltrött eller inte är teoretiskt lagd.
Morr, blev riktigt upprörd när jag hörde. Alla möjligheter och chanser förungdomarna tas bort. Snart kommer arbetslösheten bland ungdomar vara högre än den nuvarande 25%. De kommer inte vilja satsa för det finns ingen anledning. Morr, morr och mera morr.

Nu ska jag äta och varva ner, pöss

2009-04-28 @ 19:29:46

Postat av: Andie

Jag förstår att du blev arg på det du hörde på radion. Jäkla bajsiga regler (ursäkta språket)



21:47:55 den 2009-04-28


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.