(1)

Uppsalas näringsliv

Underbara påhitt med bärbart och trådlöst. Sitter i sängen och försöker pinga min blogg. HAr krypit ner undeer täcket med avslappnande musik och bökar med kodmallen. Har pingat på listad och på bloggportalen men på portalen fick jag ingen länk jag kunde lägga upp på min sida. Alltså så att jag får en liten ruta där man kan trycka på så man kommer till bloggportalen. Nån som vet vart dem finns? Ska fortsätta pinga imorrn så får vi se vad som händer.

Har diskuterat lite med gubben om allt som finns att göra här i stan och det finns mer än vad man tror. Finns massor av små museer och utställningar om allt möjligt. Uppsala är ju en gammal och intressant studentstad med mycker gamla byggnader och liknande sparade. Kommer ganska många turister hit för att se men de som bor här missar allt det vackra. Har flera vänner som är "inhemska" och de visste inte om alla museer som fanns. Finns väl nästan lika många som i Sthl men i  mindre format. Har ni varit och tittat på några, vilka och vad tyckte ni?

Har varit duktig och anmält mig till en webdesign kurs. Har redan gått en men  där gick vi igenom grunden så jag vet hur man skriver en hemsida för hand med alla koder men jag vill ju även junna använda program. Blir jag tillräckligt duktig ska jag försöka jobba med det utöver mitt jobb som vårdbiträde. Har jag tur får jag jobba med två av mina drömjobb.

Inte många som tycker att vårdbiträde är ett drömjobb men det är helt underbart. Man får jälpa människor konkret, hjälpa dem äldre att leva ett så normalt liv som möjligt hemma. Många gånger är det höjdpunkten på dagen när man kommer in och pratar lite. Man känner sig väldigt bra helt enkelt, att hjälpa andra är väl den en av de största egositiska sakerna man kan göra men det är iallafall en god gärning man gör.

Nä nu måste jag sova lite, natti natt och somna aldrig arg, det löser ingenting

2008-09-16 @ 23:59:34

Postat av: Andie

Jag kan köra en snabbkurs om pingning med dig om du vill! Det är lite bökigt men väl värt det i slutändan. Och jag ska visa vart du hämtar koden från bloggportalen.



Du hintar väl aldrig att du vill vara lite kulturell och gå på museeum eller??

Kram

15:40:16 den 2008-09-17


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.