(0)

Tillbaka i Uppsala och kan nu göra nagelförlängning med gele!

Är nu hemma igen efter en helg nere i Lysekil. Kom egentligen hem igår men har inte hunnit skriva då jag fairit runt som en höna idag. Har varit hos svärmor och fika och hämtat dataväskan min pappa lämnat där efter att syster glömt den i hans bil, köpt lite delar till bilen. Var billigare att gå till Fords återförsäljare än att köpa den begagnat plus att dem fick dem levererade samma dag. Har även varit på Ikea och köpt ny säng till vovven, varit i mina pärons gamla lägenhet och lämnat syrrans väska och hämtat en uv-lampa till naglar. Hade lite tur. För ett par veckor sedan köpte jag ett start paket för att göra nagelförlängning med gele men såg inte att man var tvungen att ha en lampa. Pratade med syster som sa att hon hade en som jag fick, praktikt värre, är ganska dyra att köpa. När jag väl kom hem satte jag mig i soffan med alla prylar och tog bort acrylen och satte dit gele istället så nu får vi se vilket som är bäst och vilket jag ska fortsätta med. Gelen var enklare att arbeta med men  jag vet ju inte om den håller, det märks.

Har som sagt varit i sommarstugan under helgen. Var en skön och avslappnad resa. Åkte runt 23 i torsdags i en bil, trångt var det men det gick. 5 personer och tre hundar. Pappa körde så jag sov nästan hela vägen ner, sååå skönt att slippa köra. Brukar annar alltid göra det. Gjorde inget speciellt under fredagen och inte mycket under lördagen heller. Skulle bara plocka in utemöblerna och klippa gräsmattan och det var fort gjort. Åkte hem på söndagen efter en lugn förmiddagen med det sista finlirandet. Passade även på att klämma in ett snabbbesök till morfar. Han blev väldigt glad, dels för att vi kom men även för att jag ringde och inte mamma. Tyvärr så börjar min pigga morfar bli gammal och trött. Har alltid trott att han alltid komma finnas där men denna gången sa han själv att han inte mådde så bra och det är det allvarligt. Usch, räcker med att min farfar och farbror gått bort inom två år. Vill ha morfar kvar ett par år till men bara om han mår bra. Vill inte vara en sån där själviskt person som inte tänker på andra och om dem inte vill leva längre.

Ska besikta bilen på fredag men måste byta dimljus och en skyddsplåt till kylaren imorrn så det blir planen för imorgon. Nya schemat på jobbet börjar idag och jag startar med att jobba 9 dagar av elva. Är visserligen ledig ordentligt efter men känns inte kul att starta med det men, men, man vänjer sig vid det med. Inom mitt yrke måste alltid någon jobba.

Nu måste jag nog sova, ska upp tidigt imorrn och vända på dygnet. Krama alla godingar.
P.s tack för lampan syster och tack resten för en trevlig helg.

2008-10-07 @ 02:22:34


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.