(2)

För mycket jul? Våga ha roligt!

De stora affärerna har redan börjat sälja julpynt och dekorationer, lite tidigt kanske. IKEA började redan i september. Personligen så tror jag det är för tidigt och för mycket. Att sälja pynt m.m. tycker jag att man kan göra runt mitten av november annars hinner man bli så trött på allt tjat om jul. All press och stressen över att ha en perfekt jul börjar mycket tidigare än då man kan njuta av den fina men korta tiden på året. Kommer ihåg när man var liten. Att gå runt i sthl och kolla på alla julfönster som visades upp den första advent. Då startade julen runt den första advent. Visst fanns det både affärer och privatperoner om tjuvstartade med några dagar men det bar bara det, ett par dagar inte flera månader. Kände redan förra året att det blir för mycket. Har alltid älskat julen förr, den känslan man får på julaftons morgon eller att tita på julgranen med alla klappar under, alla minnen man har av denna dag. Visst försvinner mycket av känslan när man växer upp men jag tror att det är pressen från media och samhället att allt ska vara så perfekt, som dem jularna man hade som liten. Varför kan man inte acceptera att allt inte är den samma och att istället för att grubbla över att pepparkakshuset vart snett istället njuta av abstrakt konst eller göra en ny och egen tradition. Förstår inte all denna press runt julen, Strunta i den och njut av julen som den är. Hinner du inte rimma på alla klappar, oroa dig inte det är tanken som räknas. Ta en paus och gå ut med dina älskade och njut av alla dekorationer på stan eller ta med varm choklad och åk pulka. Våga ha roligt trots att du är vuxen, det är speciellt så enkla saker som att åka i en pulka ner  i en väldans fart och köra rakt in i en snöhög.

Våga ha barnasinnet kvar och spara julen tills i december och snön!!!

2008-10-24 @ 01:36:39

Postat av: Andie

Jag kan inte mer än att hålla med dig. Julen startar alldeles för tidigt. Jag må gilla glitter och dekorationer men jag kan faktiskt hålla den lilla skatan som älskar bling-bling inom mig till i december.

01:57:18 den 2008-10-24

Postat av: Nettan

Jag håller med dig till fullo, jag vill inte se julsaker förrän i mitten på november tidigast. Men det kanske slutar med att så fort midsommarn är slut så kommer julsakerna fram, om vi inte passar oss :) Jag älskar också julen men man måste spara sig lite! Lite pulka till vintern kanske? OM det blir snö...

08:13:20 den 2008-10-24


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.