(1)

Usch!

Arbetsledare jour tid ringde mig alldeles nyss och berättade att någon smart skalle sjukskrivit sig på nu ikväll så dem behövde personal. Eftersom jag drack igår så brukar jag av princip inte jobba dan efter även om jag kan, kan göra det om det är med på schemat men vill inte och sa således att jag inte kunde och inte var helt nykter. Det tar ju ca 24 timmar innan alkoholen går ur blodet så även om jag känner mig nykter (vilket jag gör) så vill jag inte riskera något men vilket dåligt samvete jag får. Är egentligen inte mitt problem om dem får in någon men jag tycker synd om dem andra tre som jobbar och brukarna om dem inte får in någon. Brukar alltid säga nej när dem ringer från arbetsledare jour tid men däremot brukar jag ställa upp när samordnaren frågar ett par dar innan och sånt.

Usch, tänk om man kunde slippa samvetet, undrar hur det skulle vara då. Då skulle man väl aldrig bry sig.
Det hade varit en sak om jag bara skulle vara hemma men nu ska jag faktiskt ut men då riskerar jag bara mitt eget välmående.

Vad tycker ni: Gjorde jag rätt om sa ifrån eller skulle jag sagt ja?

2008-11-02 @ 13:45:40

Postat av: Andie

Jag tycker du gjorde rätt. Som sagt du festade ju igår och drack en heldel, men jag förstår din pliktrogenhet på samma gång men just i detta fallet så gjorde du ju rätt och du brukar ju ställa upp i andra sammanhang.

20:44:36 den 2008-11-02


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.