(3)

Pepparkaksbak och mys i soffan!

Idag har jag haft det väldigt lugnt och skönt. Hade sovmorgon tills 12,30, längsta på flera veckor faktiskt. Ätit frukost i lugn och ro och sen fixade jag mitt hår, igen. Satte in dreadsen förra veckan men de har kliat så enormt att jag tog ut dem nu. Se över till en kompis för årets första pepparkaksbak med hennes man och dennes kusin. Det var enormt roligt. De hade aldrig gjort ett pepparkakshus men fått ett färdigt paket så det var bara att limma. Det blev mitt och kusinen obb och det gjorde vi mycket bra måste jag påstå. Såg även norrläningen äta pepparkaksdeg för första gången, hon hatar pepparkakor och degen.
Det blev lagom mycket kaos som hör till och jag stank pepparkaksbak och jul när jag kom hem.
Har inga bilder men vill ni se gå in på http://upinmytree.wordpress.com/ 

Har sedan dess tagit det lugnt i soffan med gubbe och två vänner. Sitter nu i soffan med laptopen och bloggar med en skål popcorn bredvid. Tack gode gud för bärbart och trådlöst.

Ska ta det lugnt imorgon och på måndag eftersom jag är ledig för första gången på evigheter.

Har återigen betalat räkningarna och på grund av alla extra räkningar på 5000 extra blev det väldigt tomt i plånboken för julklapparna. Alla extra kommer av någon dum anledning samma månad. Visserligen bara var tredje månad men den blir tajt. Tur att man redan köpt hälften av klapparna men jag får trolla med resten. Kan ju inte ge alla smycken iår igen så vi får väl kanske låna pengar någonstans. Känner mig inte speciellt stressad över det, är ju ändåen månad kvar.

Apropå klappar ska jag nu leta några på nätet. kram på sig

P.s. min önskelista
leggings i roliga färger
fårskinnstofflor
digitalkamera
smink (mascara m.m.)
disneydvd:er (fråga gubben min vilka vi har)
boklampa
inbundna isfolket (ej 1+2)
presentkort på skopunkten,hm,lindex,kappahl
håraccesoarer
böckerna om Arn
roliga rengöringsgrejeor från lush
strumpor
bh
laptopbricka

2008-11-29 @ 22:56:04

Postat av: Andie

Hi hi visst var det trevligt att baka pepparkakor. Måste ju fråga är det en laptopbricka från Stockhome som du tänkte dig eller?

09:44:29 den 2008-11-30

Postat av: Emma Härnqvist

- Hoppas att du får en fin start på december månad.. Kram

18:55:44 den 2008-12-01

Postat av: Cristal

mycket av det stog med i min önskelista med :D

21:52:40 den 2008-12-29


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.