(5)

Lat söndag!

Ja, som det står har jag haft en lat söndag. Har legat i sofan nästan hela dan och läst Imperiets dotter. Har redan läst den 5 gånger men man kan alltid läsa en bra bok flera gånger. Blev lite bortskämd av gubben och fick saft och popcorn på soffan, tihi, han är så snäll ibland.

I torsdags hade jag min semestervikarie som gick dubbelt med mig. De har tänkt lite på mitt jobb och dem som ska jobba för en i sommar får gå dubbelt med dem som dem ska jobba för. Tycker lite synd om henne bara, hon kommer få gå på alla rader då den andra hon ska jobba för går på andra rader än mig men det går nog. Hon verkar vara en trvlig och posotiv tjej så det går nog.

Igår skulle vi tömma päronens hus. Önskedröm, vi hann tömma själva huset på allt ,förutom lite skräp på vinden, garaget hann vi tömma nästan helt. Är nog ca ett lass kvar, förhoppningsvis ett litet lass. Nu är iallafall själva huset tomt och bara småplotter kvar runt om. Nu kan de som ska flytta in börja göra om så det här köpet kan bli färdigt någon gång. Eftersom det var fuktskador i båda badrummen och det ska gå på päronens försäkring måste det bli gjort innan köpet kan  bli klart. Rörigt värre.

Gubbens jobb har det fortfarande inte hänt nåt med. Den firman han skulle jobba hos måste anställa runt 40 personer så de ska ta det bit för bit så gubben får väta tills dem ringer. Hoppas det blir snart, blir en väldigt tajt månad, har inte råd att betala alla räkningar men det brukar lösa sig.

Min födesedag firas den 31 maj
Blir ett grillknyt, alla som kommer får ta med egen mat och dricka så bjuder vi på fika eller efterrätt.
Har inte bestämt tid än, kommer lite senare.
Ni som vill komma hör av er senast den 28 senast den 25 så jag vet hur mycket jag ska baka.

Uppdatering på önskelista:
platttån redan fått
cykel
ny dator, ej vista
pengar så jag kan bygga om sommarstugan
handväskor
present kort på gina, hm,skopunkten m.m.
tröjor med dragkedja typ munkjacka

ulead dvd workshop, dvd editerings program

inga blommor önskas

nä nu måste jag diska, kjamizar alla glada

2008-05-18 @ 18:45:53

Postat av: Jenna

Vad fint det är när man ser igenom stjärnorna från bakgrunden vid texten. :) Ha det bra!

19:44:55 den 2008-05-18

Postat av: Andie

Låter fint med grillknyt måste jag ju säga.

Och jag hoppas det här med huset inte kommer ta all evighet. Kan ju inte vara roligt för de nya ägarna att vänta med att flytta in heller...

Kramen

16:38:59 den 2008-05-19

Postat av: Jenna

Håller med, solnedgångar eller huvudtaget att få solen med på bild är aldrig misslyckat. Det vlir alltid fint. :)

16:53:23 den 2008-05-19

Postat av: luhluu

jaa björn e riktigt bra ;D tack =)

20:11:46 den 2008-05-19

Postat av: luhluu

jaa björn e riktigt bra ;D tack =)

20:12:22 den 2008-05-19


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.