(2)

Är såå trött!

Ja, har jobbat idag och kom nästan inte upp imorse. Var tvungen att hämta lillasyster  och hennes gubbe i deras lilla stugan. Halv nio ringde mamma och frågade om jag kunde hämta. En inte alls glad jag fick sätta mig i bilen och åka. Skulle upp klockan sex och för en gångs skull så var jag så trött att jag kanske hade somnat runt tio men jag var inte förrens då. Dessutom slog jag i min onda axel i lördags och när syster sa hejdå skakade hon den så att jag fick ännu mer ont. Vet att hon inte menade det, inte heller att störa min kväll men bland tänker hon inte så långt. Kostar ju ändå pengar att åka fram och tillbaka även om det inte var jag som betalade min bensin så gjorde ju någon det.
Var dels därför jag inte ville jobba, svårt att göra en förflyttning med en ond axel men det gick ändå. Den är inte så hemsk idag, det värsta har gått över.


Igår bestämde vi datum för kusten och tror första vändan blir vecka 24 och andra vecka 28. Jag har min semester då så jag åker ner iallfall. Har även bestämt oss för hur vi ska göra med våran lilla stugan och eftersom en bild säger mer än tusen ord...


Har precis kommit in från en promenad med hunden och o gud så gott det luktade. Det luktade sommar och rent och fräscht som det bara gör efter ett regn. Fåglarna kvittrade och barnen lekte. Låter som en början på en dålig film men så kändes, som en ny början.


Har försökt ladda ner paint till datorn, vill inte böka med photoshop, ska ju bara göra en skiss på sommarstugan, men det tar tre hundra år. J#vla sega data j#vel. morr morr.


Har precis fått reda på att gubben äntligen ska få jobba. Killen som skulle anställa hela högen har delat upp dem på flera dagar och gubben börjar på torsdag om det behövdes en vikarie eller på måndag. Då ska han provanställas och ska visa vad han går för. Försöker peppa honom så att han kan visa allt och får fast för vi behöver pengarna. Skulle han få jobbet får runt 26-30000 kronor per månad och då kan vi äntligen börja planera och betala av allt och ändå ha pengar över till allt annat. Håll tummarna allihopa.

Nu ska jag gå och glo på tv och försöka hålla mig vaken i en timme.
Kjam

2008-05-19 @ 21:08:49

Postat av: Nettan

Javisst kommer han charma brallorna av alla :D Jag håller tummarna för Robert!! Kramis

21:13:08 den 2008-05-19

Postat av: Andie

Hoppas att det kommer gå bra på jobbet för Robax! Och jag hoppas att din axel mår bättre. Det såg fint ut som ni har tänkt att göra i stugan.

22:42:56 den 2008-05-20


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.