(2)

Människors oslipade kanter är vackra.

Satt precis och tittade på L-word där någon sa att människors oslipade kanter är vackra. Vackert sagt och det stämmer. Om man tänker efter riktigt noga, vad älskar du mest hos din partner, din bästa vän, din familj och till och med ditt husdjur. Jo alla dem konstiga saker man gör eller säger som alla har som en del av sin personlighet. Fundera en stund på det och du kommer ganska snart och sitta och småle och känna dig lite, lite gladare.

I helgen är det midsommar och jag ska jobba. Känns både lite trist och skönt. Trist att inte kunna fira den med sina nära och kära, men skönt at slippa all stress över att man måste göra något. Är lätt hänt att man känner för mycket press över att ha eller vara på den festen alla ska på. Det slipper jag. Som tur är så har jag ett sånt jobb att jag kan fira helegen med alla vårdtagare som bara blir glada när man kommer.

I tisdags var sista rycket i mammas hus och samma dag skrev dem kontrakt, äntligen. Efter mycket bök är vi äntligen färdiga med det. Känns som ett kapitel till i min livs bok men så är väl livet. För mig har det alltid börjat ett nytt kapitel varje gång jag flyttat och jag hoppas att mammas nya kapitel blir lugnt och helt perfekt

För första gången på ett tag börjar jag känna mig lite positiv. Har varit lite nere ett tag, inte mycket men tillräckligt. Det märks att jag snart ska ha semester och att det börjar bli ljusare ute på mitt humör. Brukar inte bli nere över vintern men iår blev det nästan ingen snö och utan den blir det bara som en väldigt lång höst. Hoppas vi får mer snö nästa vinter. Ha ha, typiskt mig att längta efter snö mitt i sommaren. Ja ja, snart lyssnar jag väl på jul musik oxå.

Håller på och tömmer min daton och jag hade 37 Gb med musik och hälften lyssnar jag inte på. Ska bränna ner det jag inte vill ha på datorn och sen försöka rensa resten. Är ca 200 Gb att gå igenom så det tar nog e stund.

Nä nu ska jag göra lite popcorn och glo på dumburken. Glad midsommar allihop.

2008-06-19 @ 23:10:36

Postat av: Andie

Ha ha du är bra lustig du, jul musik ska du inte skriva hur många dagar det är kvar till jul afton ocksä ;-)

Tack för idag tjejen!

00:20:35 den 2008-06-20

Postat av: Busvisslingar

Jag önskar dig detsamma

07:41:00 den 2008-06-20


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.