(2)

Grattis!

Läste precis om en sjukpensionär som vunnit 50000 kronor i månaden på triss. Då blev jag bara glad. Hon var sjukskriven 75 % och ville bara dryga ut lönen lite grann och dt fick hon ju. Såna människor känns det som om de behöver pengarna och då unnar jag dem allt. Det är värre om människor som egentligen inte behöver vinner. Visst alla behöver pengar men om man tänker efter ordentligt så har iallafall många här i Norden och andra väststater så det både räcker och blir över i massor, då är det bra för de få som samhället missunnat och de som är sjuka och inte kan jobba  att det finns lotto.

Ja, idag har vi tömt mammas garage och det tog ett tag Åkte hemifrån vid halv tolv och sen hem till mor i Sävja, tillbaka till g-sunda, handla mat, hämta släpkärra.gubben och hunden. Tillbaka till sävja och lämna mat och hämta fler personer och sen ut. Vi kom till S-vreta runt fyra och kom därifrån vid halv åtta. Visserligen åt vi på pizzerian men ändå. Jag och gubben kom inte hem förrän tio och stackars mamma har lägenheten full med grejer igen. Usch för att flytta.

Om ca en vecka ska till sommarstugan och jag börjar bli nojig. Lillebror ska ta med sig ca 6 personer, vet dock inte om de ska med första rundan eller andra. Vill inte att det ska vara så många där, bdet blir så himlans mycket spring. Nu är visserligen dessa "ungar" ganska lugna men det blir så många. Vi är 8 stycken utan alla extra och med dem blir vi 14 och det är enligt mig för många. Dessutom finns det egentligen ingen plats utan dem får sova i brors rum eller i snickarboa som vi måste bygga om. Vi har inte tid med det eftersom vi måste fixa en vägg som myror håller på att äta upp, lägga golv och om vi har råd och tid fixa nytt kök plus att man vill ju ha lite ledig tid oxå. Ingen tid över till annat alltså. Känns lite surt eftersom jag åker dit för att ta det lugnt medans dem säkert vill festa och sånt. Har bara en lång semester per år och den vill jag ta vara på. Vill inte behöva åka runt och skjutsa, som jag redan sagt att jag inte tänker göra eftersom det finns buss, eller plocka skräp eller behöva säga åt dem att vara tysta när man vill sova. Dessutom så känner man ju inte allihop så man kan ju inte riktigt springa runt som man vill. Vill ju kunna sola topless och visa min tjockis mage utan att behöva tänka på hur jag ser ut. Inte för att jag brukar nry mig men jag åker ner dit dels för att inga som man känner är där och jag lämnar hemmet hemma, vill inte att det ska följa med ner.

Känns mycket respektlös av brorsan för att han har inte ens frågat vad vi andra tycker utan bara sa att han skulle ta med sig så många. Dessutom så skäper så många människor ner mycket mer, man måste städa oftare och handla mycket mer mat. Det finns bara ett litet kök och två toaletter och dem ska vi samsas om allihop.  En till anledning att jag inte vill ha så mycket folk är är hunden. Han blir stressad för minsta lilla och är vi själva behöver jag inte bry mig för de andra är vana men med nya människor som inte är vana med hundar eller är hundrädda måste jag ju koppla honom hela tiden och hur kul är det? Varken jag, gubben eller hunden kommer ju slappna av. Usch, vill verkligen inte att han ska ta med sig så många hoppas dem bangar ur. Sen undrade bror om vi hade någon plats i våran stuga. Är en tvåa med kokvrå och det finns ju en bäddsoffa men jag vill inte ha en massa främmand folk i huset där jag ska bo när jag ska försöka varva ner och få krafter till nästa sommar. Om han inte tänker på oss kan han ju tänka på grannarna. Huset är högst upp i dalen och det ekar ut över hela. Låter dem för mycket kan grannarna börja klaga och då kanske vi aldrig kan göra något.

Det värsta är nog att eftersom jag kommer säga vad jag tycker rakt ut och vägra ta hand om dem eller städa efter dem så kommer mamma få göra det, men jag får väl säga ifrån då med. Hon ska ju oxå få ha semester.
Morr, vad upprörd jag blir, känns bara som om han tänker på sig själv, inte resten som är där. Säger vi inte ifrån snart kommer vi aldrig bli av med dem och sommarstället kommer bli ett party ställe och inte för avslappning. Hans kompisar verkar bara räkna med att dem kan komma ner men han har ju inte ens frågat. Mamma om du läser detta kanske du ska säga det till bror att han ska fråga oss andra vad vi tycker om att han tar ner så många. Kanske nämner jag det imorrn.

Nu ska jag titta på tv:n och äta popcorn, får se om jag lugnar ner mig lite så jag kan somna.
Pöss pöss

2008-06-04 @ 22:41:06

Postat av: Andie

Ajdå, vilket vredesutbrott du fick. Men som sagt en blogg är en ventil och man får skriva vad man vill! Jag förstår att du vill åka dit och slappna av och inte ha några inneboende i din stuga. Det är väl enda tiden som du och gubben får vara riktigt själva. Och jag tycker att mamman ska ha semester för det behöver hon efter denna gigantiska vår av hus flyttning. Jag hoppas att det ordnar sig och det bara blir familjen som åker dit!

kram

p.s. visst är det kul när människor som verkligen behöver pengar vinner dem. Då blir man faktiskt glad för deras skull.

14:09:17 den 2008-06-05

Postat av: Nettan

Ni ska ha semester! Ungarna far skota sig sjalva! Kan dom inte respektera era regler sa far dom aka hem. Var hard fran borjan sa du far semester gumman! Puss

12:20:52 den 2008-06-07


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.