(0)

Äntligen solsken

Ja, som ni ser på rubriken så har vi haft solsken nästan hela dagen och det har varit nästan 20 grader hela tiden. Sitter just nu utanför min lilla stuga och tittar på himlen som blir mörkare och molnigare, kmmer nog regna under natten.

Idag har jag äntligen fått tag på en verkstad. På tisdag klockan sju på morgonen fick jag tid på en ford verkstad som säkert blir svindyr. Tio minuter efter att jag fått tag på dem kom min låtsas farbror och berättade om en gubbe som lagar bilar privat. Han förklarade vägen och vi tog oss an denna utflykt, och det blev det för rune är skitdålig på att förklara. Hur som helst åkte vi dit på vägentill Davids läkarbesök (halsfluss) och då låg gubbeb och sov så vi tog det på tillbakavägen och då var han vaken. Efter ett kort samtal hämtade jag och Stoffe ficusen och gubben kollade och konstaterade att den bara gick på tre cylindrar och han skulle ta den till en kompis och söka igenom för att kolla så det inte är något elfel. Har jag otur så är det topplocket eller en ventil och då kostar det runt 7-8000  kr. Usch, typiskt min otur. Däremot så ansåg han att det borde gå på garantin jag borde fått från bilfirman där jag köpte bilen och om jag ville kunde han ringa och prata med dem. Sjyst gubbe, förresten så såg han ut som militärtomten, haha.
Iallafall så ska vi dit imorrn och jag hoppas att det bara är ett litet fel som går att laga fort, trots allt så tycker jag om min silvriga och mulliga ficus.

Förutom detta har jag inte gjort så mycket, mest latat mig i solen och tagit fram lite möbler och sånt eftersom jag stannar lite längre.

Jag pratade iof med min chef idag och det var lugnt från deras håll att jag inte jobbar men dem är tvungna att skriva upp mig som tjänseledig och det blir dyrt. Faan att allt ska vara så dyrt, yääk.

Jag saknar Robert massor och önskar han var här eller att jag var hos honom, märker inte hur mycket jag älskar honom när jag är hemma då han alltid är där, men det känns otroligt ensamt när man är utan honom. Nu blev det så där deppigt igen men men.

Nä nu ska jag gå ut med Andie, som förresten älskar det här ute. Han får springa löst i trädgården hela dagarna långa, plus att det blir två långis i bergen per dag. Överlycklig vovve.

Ja, ja vi hörs en annan gång, kram på alla jag känner och alla jag inte känner.

Ps det finns alltid någon som har det värre.

2007-07-13 @ 23:23:27


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.